Koruna se po ranním posílení pod hranici 27 korun za euro nadále drží na silných hodnotách. Silná zůstává koruna i vůči dolaru, když se dnes posunula pod 23 USDCZK.

Facebook vašemu životu přidělí asistenta

Známá sociální síť Facebook hodlá rozvířit vody služeb virtuálních asistentů. Prostřednictvím své aplikace Messenger se tak bude možné poradit o téměř čemkoliv, od organizování narozeninového večírku, až po kontakty na konkrétní osoby či společnosti.  Vznikne tak konkurence známé Siri od společnosti Apple, Now od Googlu a v neposlední řadě i Cortaně od Microsoftu.

Chystaná digitální asistenční služba vystupující po jménem „M“ by nebyla ve světě kdejakou novinkou, pokud by byla založena výhradně na umělé inteligenci. Facebook však v tomto směru jde dál a chce využít i lidskou činnost. Váš dotaz tak nemusí nutně vyřizovat software, nýbrž i živí lidé fungující v podstatě jako online zákaznický servis.

„Nová služba bude fungovat na základě umělé inteligence, na kterou ale budou dohlížet lidé. Touto činností budou zároveň napomáhat k celkovému zlepšení, aby ve výsledku dokázal software sám odpovědět na všemožné otázky,“ napsal na svém profilu David Marcus, viceprezident sekce osobních zpráv společnosti Facebook. „Oproti ostatním obdobným produktům na trhu bude „M“ moci plnit veškeré příkazy vaším jménem. Dokáže nakupovat, objednat doručení zásilky, zabookovat restauraci či domluvit schůzky,“ dodal Marcus.

Facebook pro tyto účely najal tým tzv. „M trenérů“, kteří mají za úkol nejen dohlížet na fungování aplikace, ale zároveň odpovídat na kladené otázky. Systém funguje tak, že uživatel napíše svůj dotaz či příkaz službě „M“, která jej posléze předá dál. Buďto bude otázka zodpovězena samotným softwarem, nebo na něj naopak bude odpovídat žijící člověk. Která z těchto dvou variant skutečně proběhla, se však uživatel nedozví.

Tento systém Facebooku zvyšuje konkurenční výhodu, jeho rivalové totiž používají výhradně umělou inteligenci. Ta však stále nedokáže odpovědět na některé složitější dotazy, jelikož se spoléhá pouze na sebraná data o tazateli pocházející přímo z jím využívané aplikace či telefonu. „M“ oproti tomu prozatím nebude využívat informace, které by získala z facebookového profilu uživatele, avšak do budoucna je dle Marcuse tato možnost poměrně reálná, pouze ale v určitém okamžiku a se souhlasem majitele profilu. Do té doby bude pracovat pouze s těmi informacemi, které jí sdělí sám uživatel.

Cílem nové služby je sesadit Google z pomyslného trůnu vyhledávání informací. Lidé by tak aplikaci Messeneger nemuseli používat pouze ke komunikaci s přáteli, ale také jako prostředek získání potřebných údajů a odpovědí. Nová služba je prozatím spuštěna pouze ve zkušební verzi pro Spojené státy. Marcus však věří, že na chuť jí postupně přijde všech současných 700 milionů uživatelů Messengeru, což z něj zároveň udělá ještě lepší zdroj příjmů společnosti.

Newsletter