Americké výnosy klesají rychleji než evropské. Dolar v lehké ztrátě nad 1,0650 za euro. Z měna regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se obchoduje nad 25,25 za euro.

FinTech Daily: Deutsche Bank nasazuje robo-poradce

Mobilní bankovnictví roste. Deutsche Bank nasazuje robo-poradce do své online investiční platformy. P2P půjčky na auta pro řidiče Uberu. To je výběr z dnešní dávky aktualit ze světa FinTech.

Mobilní bankovnictví roste

Meziročně roste počet uživatelů mobilního bankovnictví o 7%. Z loňských 72% na 79% v roce 2015.

Přes 80 % respondentů z věkové skupiny mezi 18ti a 44 roky má staženou mobilní aplikaci jejich banky. Nejvíce lidí bylo mezi mladými lidmi do 24 let, kde má aplikaci staženo 93% zákazníků. Na druhé straně věkového rozmezí, mezi lidmi staršími 65ti let si aplikaci stáhla téměř polovina lidí. Nárůst u této věkové kategorie je téměř totožný jako u těch dalších.

I přes rostoucí oblibu nových technologií většina zákazníků stále preferuje tradiční poskytovatele bankovních služeb a dále navštěvuje bankovní pobočky. V posledních 90ti dnech vyrazilo na pobočku 21% respondentů.

Zajímavými jsou i důvody zákazníků spojené se změnou banky. Téměř polovina tázaných z důvodu nižších poplatků spojených s vedením účtu, 36 % nespokojených se službami banky a téměř stejný počet (32%) kvůli pocitu, že jim banka nepomáhá zlepšit jejich finanční „zdraví“.

Pět klíčových atributů na které se jako finanční instituce zaměřit:

  1. Přepínání a oslabování- každý pátý zákazník není spokojen se vztahem s jeho bankou, tím může dojít k odlivu zákazníků a ztrátě podílu na trhu.
  2. Vyšší úroveň spokojenosti- k vytvoření zákaznické loajality, vynikajícího zážitku a důvěry v banku.
  3. Odlišit se.
  4. Řešení problémů- nevyřešené problémy vedou k horším doporučením potenciálním zákazníkům a horšímu hodnocení na sociálních sítích.
  5. Click-and-mortar strategie- mobilní aplikace nenahrazuje potřebu spotřebitele komunikovat s lidmi na pobočkách.

Deutsche Bank nasazuje robo-poradce do své online investiční platformy

Nový doplněk do své online investiční platformy přidává Deutsche Bank ve spolupráci s fintech společností Fincite. Takzvaný robo-poradce s názvem AnlageFinder se bude klientů ptát na sérii otázek týkajících se jejich investičních cílů, časových horizontů a vztahu k riziku. Algoritmus pak na základě odpovědí nabídne na míru vytvořenou alokaci financí klienta do investičních nástrojů s různou výkoností a rizikovostí.

AnlageFinder bude spuštěn začátkem příštího roku. Deutsche Bank by mělo nasazení této levné poradní služby především uspořit mzdové náklady. Klientům pak robo-poradce umožní profesionálně skládat své portfolio a optimalizovat ho jen pár kliknutími.

P2P půjčky na auta pro řidiče Uberu

Australská fintech P2P platforma zprostředkující půjčky- SocietyOne – včera zveřejnila, že začala spolupracovat s inovativním poskytovatelem taxislužeb Uber. Jejich partnerství by mělo pomoci lidem získat půjčku na automobil v případě, že budou řidičem společnosti Uber. Do této doby bylo totiž v Austrálii na pozici taxikáře ve společnosti nabízející sdílení jízd nahlíženo, jako na nestabilní pracovní poměr. Její řidiči měli proto občas problém půjčku získat.

SocietyOne nyní nabízí všem řidičům Uberu půjčku ve výši až 35 tisíc dolarů s úrokovou mírou od 6,5 do 12,6 procent. Uber zažívá v Austrálii boom. Za 18 měsíců, co v Austrálii působí, vzrostl počet jejich řidičů z 0 na 20 000.

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Newsletter