FinTech Daily: Londýnský FinTech boom

Jak Londýn přebírá prvenství ve světě FinTech nad Silicon Valley, Je Earthport novým fintech „jednorožcem“? Londýnský FinTech Boom – TransferWise a ostatní dosahují rekordních čísel, FriendlyScore: Fintech startup , který umí posoudit bonitu klienta na základě analýzy aktivity na sociálních médiích.

Jak Londýn přebírá prvenství ve světě FinTech nad Silicon Valley

V Londýně je dnes zaměstnáno více jak 44 000 zaměstnanců ve Fintech odvětví, což je více než v New Yorku nebo San Franciscu. V odvětví Fintech ani nechybí zkušení softwarový inženýři, jako v jiných sektorech. Lidé v Londýně vidí ve fintech sektoru velký potenciál a příležitost pro vytvoření značných zlepšení. Oblast fintech je vůdce mezi start-upy. Třetina z $1,5 miliardy, který byl jako venture capital investován do britských technologických firem, šla právě na Londýnský Fintech sektor

Je Earthport novým fintech „jednorožcem“?

Earthport je nová fintech cloudová platforma orientující se na zprostředkování mezinárodních B2B plateb. Snaží se doplnit mezeru na trhu platebních instrumentů, kde zatím vývoj šel spíše spotřebitelským směrem (platební portály, kryptoměny, mobilní peněženky) a B2B platby zůstaly pozadu. Chce v globálním měřítku aplikovat model hub-and-spokes, ve kterém bude sama obstarávat každý jednotlivý krok zahraničních plateb. Zaujala již Santander, HSBC nebo Bank of America. Bude tedy Earthport novým jednorožcem, tedy start-upem s valuací nad 1 miliardu dolarů?

Londýnský Fintechový Boom – TransferWise a ostatní dosahují rekordních čísel

Londýn je nejrychleji rostoucím Fintech trhem. TransferWise – poskytovatel peer-to-peer systému systém propojující odesílatele peněz do zahraničí s těmi, kteří čekají na peníze ze zahraničí – peníze tak reálně vůbec neodejdou z dané země a tím TransferWise šetří náklady. Za tři roky svého života zprostředkovala platby v hodnotě již větší než miliarda liber. Klientům ušetřila již více než 45 milionů liber

FriendlyScore: Fintech start-up , který umí posoudit bonitu klienta na základě analýzy aktivity na sociálních médiích

Na základě skóre získaného z aktivity na sociálních sítích bude vyhodnocováno, jestli daný klient může získat úvěr či ne. Zkoumaný je například čas, kdy člověk sdílí své příspěvky nebo jazyk jaký používá. Jako více bonitní jsou například posuzováni ti, co mají užší kontakty na rodinu. Metoda se dá využít například u lidí, kteří se do země přistěhovali nově a banky o nich zatím nemají jiné záznamy

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Newsletter