FinTech Daily: Třetina výnosů bank v ohrožení

Třetina výnosů bank v ohrožení. Jak se mění chování přístup mladých k penězům? Visa rozšiřuje své instantní online platby mezi další partnery. To je výběr z dnešní dávky aktualit ze světa FinTech.

Třetina výnosů bank v ohrožení

Podle studie společností Bain a SAP mohou být výnosy tradičních bank ve velkém ohrožení. Většina z nich totiž postrádá dostatečnou digitalizaci svých procesů. Nejvíce může tradiční bankovnictví v utrpět oblasti půjček.

V průměru mají banky kompletně digitalizované procesy jen u zhruba 7 procent svých produktů. U ostatních produktů jsou v digitální podobě prováděny jen části celého procesu anebo se jich digitalizace nedotkla téměř vůbec. Zcela opačná situace ale panuje u fintech společností. Z těch, co poskytují půjčky, se jedná například o Lending Club, Affirm, Prosper nebo SoFi. Pokud by banky nebyly schopny včas reagovat na současný trend digitalizace procesů, mohli by přijít až o třetinu výnosů. Právě tolik totiž v průměru představují výnosy z půjček.

Jak se mění chování přístup mladých k penězům?

Současný fintech boom je z velké části hnaný kupředu vstupem mladých lidí (tzv. mileniánů) do produktivního věku. Ti mají totiž zcela jiný přístup k penězům, technologiím i celému finančnímu sektoru než měla předchozí generace. V čem se liší?

Mladí například raději utrácejí za jiné věci, než za co utráceli jejich rodiče. 85 procent z nich by si raději dva roky užívali (cestovali, chodili na koncerty, do barů a restaurací) než aby si pořídili třeba luxusní auto. Polovina mladých by také raději například bydlela ve sdíleném domě nebo bytě společně s přáteli, jen aby uspořili náklady na nájem a mohli si život o to víc užít.

Současně s tím jsou mladí také mnohem více otevření používání inovativních technologií a oceňují transparentní chování společností. Například pro 70 procent mileniánů je příjemnější platit telefonem nebo kartou než hotovostí; a 63 procent raději nakoupí u firmy, která umožňuje svým klientům, aby ji na jejich stránkách veřejně hodnotili.

Visa rozšiřuje své instantní online platby mezi další partnery.

Služba Visa Checkout je platební nástroj, který umožní zákazníkům po registraci platit jedním klikem za svůj nákup na všech partnerských online obchodech společnosti Visa. Mezi ně se nově zařadí i Starbucks, drogerie Walgreens, řetězec supermarketů Walmart a další.

Visa Checkout je nejrychleji se rozvíjející a nejúspěšnější produkt společnosti Visa v celé její historii. Od její spuštění před 18 měsíci se zaregistrovalo již více než 10 milionů uživatelů. Platební platforma je nyní dostupná v 16 zemích a používá ji více než 600 finančních institucí.

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Newsletter