Generaci „Baby boomers“ už sporťáky netáhnou

Generace takzvaných Baby Boomers, lidí dostávajících se nyní do důchodového věku, začíná překonávat krizi středního věku a to je špatná zpráva pro výrobce sportovních aut. Místo toho začínají dávat přednost sportovně užitkovým vozům (SUV), uvedla agentura Bloomberg.

Potvrdila to událost v automobilce Ford, která tento měsíc musela na týden uzavřít svůj závod, kde vyrábí modely Mustang, když celoroční tržby klesly o devět procent. Další sportovní vozy na tom byly podobně. Propadly se dokonce i prodeje takových stálic jako je Chevrolet Corvette a většina modelů Porsche.

I když se stále najde dost takových milovníků rychlých aut, kteří rádi předjíždějí, čelí automobilky kruté realitě. Muži narození v letech 1964 až 1964 (tedy roky vymezující generaci Baby boomers), kteří kupují většinu sporťáků, pomalu míří za hranici let, kdy za auta utrácejí. A jak se blíží jejich sedmdesátka, řízení ze sedadla roadsteru není zrovna lékem na jejich bolavá záda. Někteří z nich se dokonce začínají obracet na silná luxusní SUV.

„Boomers začínají být na sporťáky staří. Když je vám nad šedesát, začíná být pohodlí stále víc důležité. Sporťáky nekončí, ale trh se stále zmenšuje,“ řekl prezident CarLab Eric Noble.

Generační výměna podle něj sportovním autům nepomůže. Lidí z generace X, kterým je nyní 35 až 50 let, je totiž méně. A děti Baby boomers, takzvaní mileniálové, zatím nevydělávají tolik, aby si mohli koupit Mustanga, jehož cena začíná na zhruba 25 tisících dolarů, nebo dokonce Corvettu za více než 100 tisíc dolarů.

V letošním roce bylo mezi zájemci o Mustangy 40 procent lidí z generace Baby boomers. Ještě v roce 2013 to byla polovina. Dobrou zprávu pro automobilku je fakt, že dnešní dvacátníci a třicátníci tvoří 22 procent zájemců o Mustangy, když před třemi roky to bylo jen 15 procent.

V letošním roce bylo mezi zájemci o Mustangy 40 procent lidí z generace Baby boomers, když ještě v roce 2013 to byla polovina. Dobrou zprávu pro automobilku je fakt, že dnešní dvacátníci a třicátníci tvoří 22 procent zájemců o Mustangy, když před třemi roky to bylo jen 15 procent. Automobilka Ford není jediná, kterou klesající prodeje rychlých aut trápí. Prodeje vozů Camaro klesly o 11 procenta, a u Corvetty to bylo 14 procent.

Newsletter