Google a Facebook zbytek v reklamě válcují

Nebude to trvat dlouho a digitální reklama překoná reklamu televizní. Stane se největším reklamním trhem v historii. Člověk by si myslel, že tento prostý fakt by měl znamenat světlou budoucnost pro řadu vydavatelů. Realita je ale zcela jiná. A to proto, že digitální reklamě stále více dominují jen dva hráči. Všichni ostatní prosí jen o zbytky.

Z každého dolaru vynaloženého na digitální reklamu dnes jde 0,60 dolaru na konto Googlu a Facebooku, ukazuje grafika, kterou nabídl server Visual Capitalist.

Zajímavý je fakt, že obě firmy jsou de facto ještě v plenkách, zvlášť Facebook. Jeho tržby z digitální reklamy loni rostly o 57 procent. A sociální síť znovu zdrtila očekávání Wall Street, jen samotný segment mobilních telefonů byl ve 3. čtvrtletí větší než celkové tržby za loňský kvartál. Takto nesouměrný růst jde zcela opačným směrem věrní stoupenci mediálního světa.

Mediální ikony, jako třeba The New York Times, se usilovně snažily plně přejít na digitální vysílání, za rok na online reklamě ale vydělal jen 200 milionů dolarů. Spolu s dalšími tradičními velikány, jako třeba News Corp, Time Inc nebo Hearst, jsou The New York Times „tak malé“, že se do žebříčku vůbec nedostaly.

V digitální reklamní krajině se vše točí o síle platforem. Většinu žebříčku tvoří firmy, které vytvořily nebo koupily platformy plně orientované na obsah, který lidé využívají každý den. Facebook, YouTube (vlastněný Googlem), Twitter, Snapchat, LinkedIn a Yelp mají velký podíl v žebříčku, protože získaly významný podíl.

Ve zkratce řečeno, toto je důvod, proč nejlepších technologické firmy přeběhly jména jako Exxon Mobil nebo Walmart a staly se největšími firmami dle tržní kapitalizace na světě.

Courtesy of: Visual Capitalist

Newsletter