Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Influencerů je v Česku hodně. Jejich trh je nepřehledný

Trh influencerů se radikálně změnil. Firmy si teď musejí mnohem pečlivěji vybírat, s kým budou spolupracovat, vysvětluje v rozhovoru pro Roklen24 Martin Paukrt, Socials Manager e-shopu Footshop. Na co si dávat ve spolupráci s influencerem pozor?

Můžete popsat naši influencer scénu? Co převažuje?

Myslím, že se to hodně mění. Dříve byli populární youtubeři a influenceři jako například Shopaholic Nicol, Jirka Král a podobně. Teď je jich mnohem víc, jsou mnohem více rozprostřeni na platformách jako Instagram, TikTok a další. Nebo i Twitch – herní influenceři.

Je tu nová vlna influencerů, kde se všichni snaží urvat svůj podíl značek. Pro firmy se tak trh stává mnohem nepřehlednější. Musí mnohem více vybírat, se kterými influencery pracovat a se kterými ne. Někteří influenceři třeba mají velké publikum, ale jejich reálný influence není tak velký jako třeba těch, kteří jsou na trhu déle a už si vybudovali svoji důvěryhodnost.

Jak influencer pomáhá při jednání s investorem?

Když spolupracujeme s největšími hudebními influencery, jako je třeba v Česku Yzomandias, tak vidí, že máme na trhu nějakou velikost, když se s námi spojují populární osobnosti.

Čeho je třeba se vyvarovat? Co můžou influenceři dělat špatně?

Možných témat je několik. Jde například o právní věci jako neoznačování reklamy. To může vést k problémům a pokutám pro firmy i influencery. Taky je strašně důležité si v tom obrovském množství influencerů vybrat ty, kteří jsou pro značku relevantní a nepoškodí její pověst. Protože na spoustu influencerů vyplave nějaká špína z minulosti nebo udělají nějaký přešlap. Viz třeba Tary, který jede po dálnici rychlostí 260 km za hodinu. To může mít negativní dopad na značky, které s tím influencerem spolupracují.

Newsletter