Měny regionu postupně umazávají ztráty ze začátku týdne. Koruna zpevnila zpět pod hranici 27,00 za euro.

Investiční tip: Akcie Boeingu mohou vyletět o 20 % výše

Letecký sektor pokračuje v boomu. Expanze se očekává především v Číně, která má tvořit až 45 % poptávky po letadlech v asijsko-pacifickém regionu. Z toho budou těžit oba hlavní výrobci – americký Boeing i evropský Airbus. Podle prestižního časopisu Barron‘s má především Boeing vysoký růstový potenciál a cena jeho akcií může do roka vylétnout o 20 % výše při dividendovém výnosu 2,3 %. Jaké jsou za tímto investičním tipem předpoklady?

Poptávka

Globální letecká doprava roste tempem 6 % ročně. Boeing očekává její průměrný roční růst 5 % v dalších 20 letech. Trh tak bude potřebovat do roku 2033 celkem 42 tisíc letadel, což znamená, že Boeing s Airbusem (kteří tvoří duopol na poli komerčních letadel nad 100 sedadel) budou muset vyrobit 36.770 nových letadel (část ze stávající flotily 21 tisíc letadel bude vyřazena). Boeing tak bude na trh dodávat zhruba dvojnásobek toho, co vyrobil za posledních 20 let.

Nové modely

Boeing by měl představit svůj nový model 737 MAX v roce 2017, o dva roky později, než představí svůj nový model A320neo Airbus. Obecně Barron’s spekuluje, že pozdější uvedení nového modelu na trh není pro letecké společnosti zásadním problémem. Letadla jsou totiž zbožím s dlouhým ekonomickým cyklem – Boeing prodal od roku 1968 8 tisíc kusů modelu 737 a neustále naráží na neutuchající poptávku. Do roku 2017 chce proto zvýšit produkci modelu 737 ze 42 na 47 kusů měsíčně. Uvedení nových modelů je přitom spojeno s vysokými zapuštěnými náklady a ziskovost celého inovativního procesu se tak projevuje až po letech. Přestože tedy titulky novin bude plnit spíše model 787 Dreamliner, minimálně polovinu zisku Boeingu bude i nadále generovat menší 737.

Prodeje

Boeing oznámil za období od letošního ledna do 2. září zakázky na 941 letadel po odečtení 63 zrušených objednávek. Airbus oznámil do konce srpna 722 zakázek po odečtení 279 zrušených objednávek. Co se týče největších modelů, Boeing svými 787 a 777X pokrývá dvě třetiny globálních zakázek, zatímco Airbusu na poli jumbo-jetů A350 pouze třetina. Největší evropský nízkonákladový přepravce Ryanair minulý týden oznámil, že nakoupí 100 letadel Boeing 737 MAX s opcí na dalších 100 strojů.

Valuace

Akcie Boeingu letos oslabily o 8 %, zatímco index S&P500 o zhruba stejné procento posílil. Akcie Boeingu se obchodují s očekávaným P/E (zisk na akcii) poměrem 15,1x, zatímco akcie Airbusu na P/E 16,3x. Akcie Boeing se tak podle očekávaného P/E obchodují s 8% diskontem vůči historickému P/E za posledních 15 let. Rostoucí poptávka, zejména z rozvíjejících se trhů, spolu s levným financováním by měla vést nejen k růstu zisku, ale i k nárůstu volného cash flow. Zisk na akcii by měl podle analytiků Wall Street do roku 2017 vzrůst o 23 % na 10,17 USD.

Britská show spustila raketový růst objednávek amerického průmyslu

Boeing si ve 2Q dolétl pro vyšší zisk díky růstu dodávek, vylepšil výhled

Newsletter