Digitalizace a umělá inteligence pronikají do všech oblastí našeho života a vzdělávání není výjimkou. Zatímco dříve se studenti spoléhali na tištěné materiály, dnes mají k dispozici obrovské množství informací online. Tato změna však přináší nové výzvy, jako je například potřeba ověřování informací a rozvíjení kritického myšlení, zmiňuje v rozhovoru pro Roklen24 Peter Podprocký, bývalý CEO vzdělávacího institutu 42 Prague. Právě kritické myšlení, kreativita a schopnost sledovat důležité trendy budou podle něj v budoucnu velmi žádané dovednosti.
Jako jednu z hlavních výzev současnosti zároveň vnímá otázku, jak nastavit umělou inteligenci tak, aby byla součástí vzdělávání, nikoliv náhrada vzdělávání. “Hlavní je se nebát novou technologii zkoušet, hrát si s ní, zjistit, jak se s ní správně učit. Protože každý z nás má jiné formy učení,” zdůrazňuje Podprocký. Jaká je jeho vize vzdělávání v kontextu digitalizace a AI do budoucna a jak k proměně vzdělávání přispívá právě institut 42 Prague? Odpovědi nejen na tyto otázky se dozvíte v následujícím videorozhovoru, který vznikl u příležitosti konference Digitální Česko. Jedním z mediálních partnerů konference byl i Roklen24. Peter Podprocký změnil v mezidobí působiště a od srpna je ve funkci Head of Škoda Academy, proto ho uvádíme jako bývalého CEO institutu 42 Prague.