Evropské i americké výnosy rostou. Euro je proti dolaru ve ztrátě, obchoduje se pod 1,0900 EURUSD. Měny regionu jsou v mírné ztrátě. Koruna se obchoduje nad 24,80 za euro.

Jak se tvoří kult? Jednoduše. Jako v Applu

Máte Apple? Máte ho rádi? Opravdu hodně rádi? Nejste sami. Proč se nám jablečná značka natolik dostává pod kůži? Na to se zaměřil magazín Monty Rich.

“Je to ten ten nejlepší iPhone, který jsme kdy vytvořili”, pronesl pyšně CEO společnosti Tim Cook při akci Keynote, zatímco za ním se na plátně promítaly obrysy očekávaného zařízení. Čekal někdo něco jiného? Čekal snad někdo, že iPhone 7 bude horší než jeho šestý kolega? Přesto se výrok setkal s mohutným potleskem.

Tento krátký okamžik dobře ilustruje celou marketingovou strategii společnosti – jednoduchost a přímočarost. Apple nechává ve většině případů mluvit zařízení samo za sebe. V reklamě vidíte mladé lidi, kteří pořizují brilantní fotografie, popřípadě si užívají nějakou aplikaci, která je dostupná pouze na iOS. V jiném případě lidé v reklamě poslouchají hudbu. Hudbu, kterou si dnes přehrajete téměř na každém elektronickém zařízení. Přesto máte z reklamy dojem, že Apple Hudba bude lepší, osobitější, kvalitnější.

S reklamními spoty souvisí též další aspekt, ve kterém firma vyniká. Skvěle totiž apeluje na naše emoce. Šťastné dětské tváře, svírající v malých rukou krásný barevný tablet, zkrátka evokují momenty štěstí. Štěstí, které by děti s jinými tablety nezažily.

Apple v jedné minutě

Applu se také velice dobře daří pracovat s jedním specifickým marketingovým kanálem, a tím je product placement. Ve filmech (zejména z americké produkce) pracují postavy na Macu, poslouchají hudbu z iPodu a telefonáty vyřizují pomocí iPhonu. A co je hlavní – celé to působí velice přirozeně.

Stejně tak lze s jistotou konstatovat, že iPhone používá většina celebrit, které sledujete na Instagramu nebo Snapchatu.

Třešničkou na dortu je v rámci jednoduchosti uživatelská přívětivost veškerých zařízení, které firma vyrobí. Ty mnohdy zdaleka nejsou tím nejlepším, co současné technologie, potažmo konkurenční firmy nabízí. Svým designem, funkčností a jakousi magickou aurou představují ale pro velkou část zákazníků jasnou volbu.

Přičtěme ještě k dobru skvělý a minimalistický “unboxing” nových zařízení a máme na světě stroj na prodeje. Stroj, kterým Apple již několik desetiletí je. Přestože skutečně revoluční zařízení představoval naposledy Steve Jobs v roce 2007, nadšení se nezměnilo. A dlouho nezmění.

Apple koketuje s rozšířenou realitou

Newsletter