Jak se vypořádat s naštvanými zákazníky? Pomůže robot

Každý fanoušek sci-fi zná hrozbu rozezlené umělé inteligence. Z těch nejznámějších můžeme jmenovat palubní počítač HAL 9000 z knihy Arthura Chlarlese Clarka 2001: Vesmírná odysea či VIKI, se kterou se musel vypořádat Will Smith ve filmu „Já, robot“. Oba tyto případy jsou sice smyšlené, avšak do budoucna se rýsuje vytvoření jejich reálné verze v podobě „nejrozzlobenějšího“ robota na světě.

Australská technologická společnost Touchpoint Group zaměřující se na problematiku zákaznických vztahů hodlá investovat 500 tisíc australských dolarů do vývoje umělé inteligence, ve které budou implementovány všechny možné i nemožné stížnosti rozzlobených zákazníků.

Projekt běžící pod krycím názvem „Radiant“ si položil za cíl vytvořit přístroj, který bude mít ve své paměti množství nahraných hovorů od nespokojených zákazníků sebraných napříč společnostmi z různých oborů podnikání. Na těchto nahrávkách si pak zaměstnanci budou moci nacvičit, jak mají zvládnout vyhrocenou situaci s rozezleným klientem.

Výkonný ředitel a zakladatel společnosti Touchpoint, Frank van der Velden, je přesvědčen, že jejich „nejrozzlobenější“ robot na světě pomůže společnostem vypořádat se s širokou paletou zákaznických otázek, a tak přispěje k celkovému zkvalitnění poskytovaných služeb. „Tak se stane, pokud naše umělá inteligence bude mít přístup k široké škále zákaznických interakcí, a to jak těch dobrých, tak především pak těch špatných,“ je přesvědčen van der Velden.

Touchpoint v tuto chvíli spolupracuje zejména s bankami, pojišťovnami a telekomunikačními společnostmi, tedy s těmi, u kterých je neustálá komunikace se zákazníkem naprosto klíčová. I tak ale van der Velden věří, že využití projektu „Radiant“ nalezne uplatnění i v dalších oborech. Podle dosavadních plánu by konečná verze měla „ožít“ na konci tohoto roku.

Robot a sto dolarů v bitcoinech aneb krása neregulovaného trhu

Newsletter