Jsme takový byznys Harvard. Tomáš Hülle buduje klub, kde networking dává smysl

Zdroj: Leaders Hub

Jsme takový byznys Harvard. Tak popisuje Tomáš Hülle svůj projekt Leaders Hub, uzavřený klub pro vybrané lídry z byznysu, který má ambici stát se prostorem hlubokých diskusí, důvěry a synergií napříč obory. „Největší překážkou je čas. Každý jeden člověk z Leaders Hubu bojuje s jeho naprosto brutálním nedostatkem,“ říká Hülle v rozhovoru pro Roklen24. Klasický networking podle něj selhává svou neefektivitou i povrchností. Leaders Hub proto staví na důsledném výběru členů, absenci prodejního tlaku a pečlivě kurátorovaném programu. „Chci budovat přátelství s byznysovým přesahem. To nejde postavit na kvantitě,“ dodává.

Co vám osobně na klasickém networkingu chybělo natolik, že jste se rozhodl vytvořit Leaders Hub?

 Jeho obrovská neefektivita. Často zavítáte na akce, kde vůbec nevíte kdo je kdo a můj odhad je, že kolem 90 procent lidí jde na událost za účelem prodeje svých služeb. Různí konzultanti, freelanceři, právníci, zakladatelé startupů, investoři atd. A potom se cítíte jako lovná zvěř a nemáte kolem sebe peers, se kterými byste mohl řešit své problémy, případně vymýšlet nějaké opravdové synergie. Nebo si prostě jen v klidu promluvit o cestování nebo filosofii opravdu do hloubky. Nejhorší je ale ten pocit, kdy se kolem sebe rozhlédnete a modlíte se, ať poznáte alespoň malinko zajímavého člověka a nezabřednete v naprosto nezajímavé konverzaci, nejlépe o počasí.

Říkáte, že každý nový člen prochází výběrovým procesem. Co je pro vás hlavním kritériem při výběru lídrů do klubu?

 V první řadě profesní kredibilita, kde se díváme na jeho postavení a tím pádem i odpovědnost ve firmě. Prakticky vůbec se nevěnujeme firmám pod 10 zaměstnanců a i pod 30 jsme extrémně vybíravý a zveme maximálně zakladatele. Za celou historii předchůdce Hubu – Leaders Voice – se nám ještě nikdy nestalo, že by se nám někdo přihlásil sám od sebe. Automaticky vylučujeme veškeré konzultanty, dále novináře a investory (Private Equity a Venture kapitál). A posledním měřítkem je osobní kredibilita, pokud náš tým nechápe, čemu se dotyčný a jeho firma vlastně věnuje, tak také nezveme. Chci se takto vyhnout různým podivným existencím, které sice mohou mít vliv a peníze, ale nemohu se za ně alespoň částečně zaručit. A v neposlední řadě, snažíme se vyhýbat charakterově “kreténům”. I na to jsem nastavil mechanismus, jak se zbavit toxických lidí. Nikdy kvůli názorům, ale často kvůli nerespektování druhých. Z dosud 320 osobností jsme tag “kretén” dali jen třem lidem. Jen se prosím neptejte komu 🙂

Setkání bez prezentací a panelů zní revolučně. Jak vypadá ideální večer Leaders Hubu v praxi?

 Zase tak revoluční to není. Když se ale podíváte na různé konference, kde se všichni snaží přetrpět “hlavní” program, aby si mohli promluvit, tak to dává smysl. Pro každého připravíme na míru individuální program pro každý večer. Dostanete tak cca. dva dny před konáním přesnou agendu a víte, co budete dělat v každou hodinu a s kým. Za jeden večer tak stihnete například v přesně stanovený čas tři malé diskusní skupinky s lidmi, které pro vás připravíme přesně podle vašich zájmů. Pokud tak chce někdo diskutovat tech se CTO’s, nebo pochopit jako CFO’s, jak uvažují CEO’s, tak bude mít celý večer přesně s těmito lidmi. Atmosférou se přitom snažíme, aby vše bylo nenucené a působilo to jako posezení u táboráku s přáteli, jen se to může dít během procházky po umělecké galerii. Jak všechny postupem více a více známe, umíme pracovat i s různými osobnostmi.

Zdroj: Leaders Hub
Zdroj: Leaders Hub

 Kombinujete zakladatele firem i korporátní leadership – nevznikají mezi nimi přirozené rozdíly v přístupu?

 Vznikají a nevznikají. Míříme do doby, kdy síla osobnosti je v diverzitě. Leader ve firmě musí umět chápat věci v kontextu. Je nesmírně důležité pro zakladatele firem chápat, jak funguje desetiletími prověřený korporát a naopak pro korporát, jak operují rodinné firmy nebo scaleups. A k tomu ještě přidejte specifika různých sektorů. Není nic důležitého než mít po ruce telefonní číslo na někoho, komu můžete kdykoli zavolat a zeptat se. Občas i jen pro prověření toho, zda-li je někdo kredibilní. Sám takto dostávám několik telefonátů měsíčně, kdy se mne byznys přátelé ptají na druhé a já jim upřímně dávám vědět.

Jaký typ témat nebo výzev dnes podle vás nejvíce spojuje lídry napříč obory?

Z těch dosavadních cca 20 setkání na této úrovni se pravidelně opakují dvě věci a vždy se k nim vracíme, ať už řešíme cokoliv dalšího. Jedno je vedení lidí, druhá je umělá inteligence. Tomu se prostě nevyhnete. A pod touto úrovní to bude třeba dalších 20 témat, ale tyto dvě se opakují neustále. A potom často katastrofální dopravní situace v Praze.

Co je největší výzvou při kurátorování skupin a programu pro každé setkání?

Prakticky nic. Pokud máte skupinu 20 super vyzrálých osobností s respektem vůči jeden druhému, tak není kurátorování skoro ani třeba. Program se Vám tvoří sám. Klíčové je tak vyhnout se idiotům a správně si prověřit kredibilitu firmy a osobnosti. Vše ostatní už jde snadno. Nikoho nezajímá, jaké máte víno, kde sedí nebo co je hlavní téma. Největší překážkou pro každého je nedostatek času. Každý jeden člověk z Leaders Hubu bojuje s jeho naprosto brutálním nedostatkem.

 Zmiňujete „táborák i uměleckou výstavu“ – jaký netradiční formát chystáte jako další?

Prakticky každý večer bude unikátní svou strukturou. Nejenom místem a cateringem, ale celým průběhem. Naprosto odlišné mám ale v hlavě dva, na oba jsem hodně pyšný. Během několika měsíců bych rád nabídnul členům možnost společného víkendu kousek za Prahou, kde se budou moci poznat ještě násobně lépe a mít dostatek času prodiskutovat cokoli je zajímavá. A vedle toho chystáme i jeden společný večer, kdy do klubu zapojíme i partnery (firmy) ze sektorů, které jinak nezveme. Současně s tím ale celý večer opět nestrukturujeme tak, aby členové nebyli obtěžování. Celé je to o neustálém hledání rovnováhy, kdy nejzásadnější je nezradit očekávání ze strany členů.

Jak plánujete dlouhodobě udržet autenticitu a důvěru ve chvíli, kdy se komunita začne rozrůstat?

 V tomto máme bohaté zkušenosti, pamatujte že máme už 800 partnerských firem po celém světě. Už nyní máme aplikaci Eduard, skrze kterou řídíme všechna setkání a členové se mohou přihlašovat. Vidí tam na sebe i telefonní čísla, e-maily a přesně vědí, kdo se kam připojí. Nemusejí tak často řešit, zda-li se potkají společně na kafe a mohou se snadno spojit. Vedle toho máme samozřejmě CRM, kde si vedeme informace o tom, kdo se s kým zná, jak velkou má firmu, kdo už se potkal, co jej zajímá a nezajímá a obecně je to taková maličká kartotéka o členech. A potom už je to jen o tom na každé setkání vymyslet kreativně program a propojit do skupinách správné lidi. To už není tak složité, když máte veškeré informace. A se správným použitím AI toto zvládnete škálovat snadno i do tisíců. Co bude alfa a omega je umět vylučovat členy, kteří nebudou respektovat základní dohodnutá pravidla v podobě například “no sales” politiky. Členství je nakonec osobní a díky struktuře ani nehrozí, že by nám za sebe najednou začali posílat například BD directory.

Má Leaders Hub ambice expandovat mimo Česko a Slovensko, nebo zůstane výhradně regionální?

Moje hlavní firma – ECCEDU – má již nyní klienty ze 104 zemí světa, je to podobné jako na straně firem. Umím si to představit ve středním horizontu, ale nyní to není na stole. Neumím si představit jak poskládat například nyní ve Francii takovou brutální kvalitu členů jako máme již nyní v České republice. Vše je podloženo naší obrovskou kredibilitou a důvěrou, kterou máme v dalších státech stále ještě výrazně menší.

Kdybyste měl říct jednu věc, kterou by si měl každý člen Leaders Hubu odnést z každého setkání – co by to bylo?

Přátelství. Chci stavět vztahy, které budou mít hloubku i v byznyse, který je jinak často mělký. A to nikdy nepostavíte na kvantitě, musí tam být vždy obrovská časová investice. A naše hodnota je, že vybíráme taková členy, kde by se tato časová investice měla vrátit. Jsme takový byznys Harvard. V průměru máte násobně větší šanci že potkáte zajímavého člověka na Harvardu než na Arkansas State University nebo University of Nebrasca. U nás je to identické.

Tomáš Hülle je zakladatel a výkonný ředitel European Centre for Career Education (ECCEDU), vzdělávací instituce, která propojuje studenty z více než 100 zemí s firmami prostřednictvím stáží, mentoringu a přednášek odborníků z praxe. Vystudoval práva na Masarykově univerzitě v Brně, kde získal ocenění rektora za mimoškolní aktivity. Profesní dráhu začínal v mezinárodní advokacii a později působil v Komisi OSN pro mezinárodní obchodní právo (UNCITRAL) ve Vídni. Zkušenosti sbíral také jako novinář a publicista v médiích zaměřených na ekonomiku a vzdělávání. Během pobytu v Číně se začal věnovat tématu propojení vzdělání a trhu práce, které později vedlo ke vzniku ECCEDU. Vedle vzdělávání se zaměřuje i na propojování lídrů v rámci byznys klubu Leaders Hub.

Newsletter