Konec šikany malých firem od korporací

Totální porážka Hyundai od svých bývalých dealerů, má v tuzemském podnikatelském prostředí zcela zásadní význam. Soudy všech distancí jednoznačně potvrdily, že velké korporace si nemohou dělat se svými obchodními partnery co se jim zlíbí a malé firmy před nimi nemusí stát s čepicí v ruce.

Malé firmy vítězí nad nadnárodní korporací 5:0. I tak lze vyhodnotit v pořadí pátou porážku Hyundai Motor Czech (HMCZ) od svých bývalých dealerů, a to rozhodnutím Vrchního soudu v Praze z minulého týdne. Ten tak s konečnou platností zamítl odvolání Hyundai a definitivně tak potvrdil, že jejich praktiky vůči svým prodejcům jsou neakceptovatelné.

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR vyslyšela žádosti o podporu od svého člena, Spolku autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Hyundai ohledně sporu bývalých dealerů s importérem HMCZ. Politika Hyundai postavila více jak polovinu dealerské sítě do situace, kdy museli prodejci ukončit spolupráci s korejskou automobilkou, protože se většina z nich dalším prodejem vozů vystavovala velkým právním rizikům. AMSP zahájila koordinaci celého sporu na několika úrovních. Zabezpečila jednotný postoj a právní postup postižených dealerů. Současně asociace vytvořila jednotné právní zázemí, zajistila účetní audity a zahájila jednání se zainteresovanými stranami.

Český průmysl stojí a padá s výrobou automobilů

Rozhodnutí soudů všech úrovní a zamítnutí všech odvolání HMCZ považuje asociace za průlomové rozhodnutí, které jasně sděluje všem velkým a nadnárodním firmám, že vztahy s malými obchodními partnery musí být vyvážené. Stejně tak je to velký impuls pro menší firmy, které se cítí od velkých šikanovány, že má smysl jít do soudního sporu a že je velká šance na celkový úspěch.

Český výrobní sektor zakončil rok 2016 silným výkonem

Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR k tomu uvedl: „To, co si dovolila Hyundai v České republice, je naprosto nevídané. Udělat něco podobného česká firma v Jižní Koreji, je z toho mezinárodní skandál. Zde si HMCZ dělá z našeho podnikatelského prostředí trhací kalendář a zástupci vlády a parlamentu, na které se postižení dealeři obrátili jako první, místo jasné reakce strčí hlavu do písku, aby neohrozili významného investora. O to více si ceníme nestrannosti všech soudů, které se nenechaly ovlivnit kampaní významné nadnárodní firmy.“

Newsletter