Bank of Japan ponechala sazby beze změny, kurz jenu oslabil nad 156,00 USDJPY. Dolar odevzdal včerejší zisky po nad očekávání vyšší inflaci a obchoduje se zpět nad 1,0700 za euro. Koruna dnes krátce zpevnila pod 25,10 za euro.

KPMG: Automobilový trh čekají do pěti let velké změny

Automobilový průmysl celosvětově čeká do pěti let změna obchodního modelu. Předpokládají to čtyři z pěti manažerů odvětví, což je desetkrát více než loni. Hlavním trendem, který bude ovlivňovat celé odvětví nejméně příštích deset let, je konektivita a digitalizace. Vyplývá to ze studie KPMG mezi 800 vedoucích pracovníků automobilového průmyslu v 38 zemích.

„Zdá se, že v automobilovém průmyslu nezůstane kámen na kameni. Do odvětví vstupuje řada nových technologií a ruku v ruce s tím také mnoho nových hráčů z řad dravých firem. Jejich nástup urychlilo oslabení důvěry v tradiční technologie vyvolané kauzou Dieselgate,“ uvedl partner KPMG v ČR Jan Linhart.

Zažitý obchodní model změní neustále se měnící služby, připojená auta a množství dat, která dokážou získat o svém okolí a řidiči. Zákazník bude vyžadovat optimální kombinaci komfortu, nákladů a personalizovaných služeb. Vlastnictví dat a schopnost jejich držitele využít je k nabídce služeb pro zákazníky budou proto podle Linharta rozhodovat o vítězích a poražených. Data generovaná automobily však většina firem teprve začíná využívat.

Vedoucími značkami na poli inovací jsou podle průzkumu Toyota a BMW. Přední místo si udržely i v hodnocení pokroku v oblasti elektromobility a autonomních vozů. Následují je Honda, Ford a Tesla.

Více než třetina šéfů automobilek očekává, že lídry inovací v automobilovém průmyslu budou tradiční výrobci. Na druhém místě pak šéfové automobilek vidí velké IT společnosti, zejména Apple a Google. Pouze malý počet respondentů jmenuje mezi budoucími významnými inovátory provozovatele mobilních plateb a start-upy.

Toyota si podle 58 procent šéfů automobilek v následujících letech udrží největší tržní podíl. Toyota současně zaznamenala největší posun v hodnocení, ještě loni jí respondenti předpovídali deváté místo na trhu v následujících pěti letech. Na druhé, respektive třetí místo pak manažeři řadí BMW (57 procent) a Volkswagen (56 procent). Na čtvrté místo se z loňského prvního propadla automobilka Hyundai.

Jako nejvíce perspektivní trh, které v prodejích automobilů budou vykazovat silný růst, hodnotí manažeři automobilek na prvním místě Thajsko. Jihoafrickou republiku řadí na druhé a Indonésii pak na třetí místo.

Newsletter