Leo Express za 2015: růst tržeb o dvě pětiny, trojnásobný zisk

Dopravce LEO Express v roce 2015 dosáhl po meziročním růstu o 40 procent rekordních tržeb 263 milionů korun a současně s tím ztrojnásobil provozní zisk EBITDA na 25 milionů korun. Za růstem podle slov firmy stojí zejména oblíbenost služeb LEO Express na východním Slovensku a Ukrajině. Prosinec přinesl první ziskový měsíc na čisté úrovni, celoročně je firma ještě v čisté ztrátě.

LEO Express již v prosinci 2015 oznámil první měsíc v černých číslech, kdy příjmy z provozu vlakových jednotek a návazných autobusů převýšily nejen samotné přímé provozní náklady, ale také náklady na odpisy a úroky z přijatých bankovních úvěrů. Celkově za rok 2015 společnost sice zůstává ve ztrátě, tu se jí ale podařilo snížit o celých 40 procent na 84 milionů korun oproti roku předchozímu. LEO Express také o 300 milionů korun snížil zadluženost a navýšit vlastní kapitál o 330 milionů korun.

Šéf LEO Express pro Evropu: Zisk v prosinci je teprve začátek

„ Díky podpoře akcionářů jsme v roce 2015 významně posílili naši rozvahu, zároveň jsme však zachovali silný růst. Ve finančních nákladech jsou zahrnuty jak bankovní tak akcionářské úroky – bez akcionářských úroků bychom měli čistou ztrátu pouze ve výši 61 milionů korun. Letošní rok chceme postavit na organickém růstu prostřednictvím expanze na nové trasy, jakož i akvizici nebo převzetí menších dopravců či jejich linek,“ uvedl exkluzívně pro Roklen24 Peter Koehler, CEO LEO Express pro Evropu.

LEO Expressu rostl od začátku roku 2015 počet cestujících stabilně ve všech cestovních třídách i tarifech. Za celý rok společnost přepravila téměř 1,1 milionu cestujících.

LEO Express dnes provozuje vlakovou a autobusovou dopravu v Česku, Polsku, na Slovensku a Ukrajině. Plánuje dál expandovat do Německa a Rakouska. Expanze se bude dle slov Petera Koehlera týkat autobusové i vlakové dopravy, a to jak v komerční tak závazkové oblasti. Cílem je další růst o 30 až 40 procent pro rok 2016. 

LEO Express jako první prodává nový jízdní řád. Kam expanduje?

Newsletter