Luxusní boty šlapou. Nováček burzy Jimmy Choo expanduje

Britskému výrobci luxusní obuvi Jimmy Choo vzrostl loni zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o 7,2 procenta na 50,2 milionu liber (téměř dvě miliardy Kč). Firma současně oznámila, že plánuje další expanzi obchodů v Číně.     

Jimmy Choo představil první celoroční výsledky hospodaření od vstupu na londýnskou akciovou burzu loni v říjnu. Příjmy se hlavně díky oblibě jeho bot v Asii zvýšily o 6,4 procenta na 299,7 milionu liber a při konstantních směnných kurzech stouply o 12 procent. Prodej v Asii bez Japonska se loni zvýšil o 34,5 procenta. Pomohl tak vyrovnat pomalejší růst v USA, které jsou druhým největším trhem firmy, a slabší výkon v oblasti Evropy, Blízkého východu a Afriky.     

Firma však vykázala čistou ztrátu 10,8 miliardy liber. Důvodem byly mimořádné náklady na primární nabídku akcií a vývoj směnných kurzů. Ztráta však klesla ze 17,7 milionu liber o rok dříve.     

Firma v poslední době expanduje se sítí vlastních obchodů. Loni otevřela devět vlastních obchodů a letos hodlá otevřít dalších deset až 15, hlavně v Číně, napsala agentura Reuters.     

Bota Jimmy Choo vkročila na londýnskou burzu

Společnost Jimmy Choo založil v roce 1996 malajsijský výrobce obuvi na zakázku Jimmy Choo spolu s Tamarou Mellonovou, bývalou šéfredaktorkou časopisu Vogue. Choo svůj podíl prodal v roce 2001. Jeho neteř Sandra Choi je však stále kreativní ředitelkou firmy.     

Boty na jehlovém podpatku Jimmy Choo si oblíbila například hlavní představitelka seriálu Sex ve městě Carrie Bradshawová. Nosí je ale i řada hollywoodských hvězd, třeba Cate Blanchettová, Halle Berryová, Charlize Theronová, Julia Robertsová a Hilary Swanková, či první dáma Spojených států Michelle Obamová. Kromě proslulé dámské obuvi firma vyrábí i kabelky, brýle, šátky, pásky nebo parfémy a má i pánskou řadu obuvi. 

Newsletter