Pivovarům Lobkowicz vzrostly tržby. Cílí na hospody i export

(Rozšířeno 9:25) Pivovary Lobkowicz v roce 2014 zvedly celkové tržby o 3,2 procenta na 1,196 miliardy korun při růstu prodaného objemu piva o 4,7 procenta na 894 tisíc hektolitrů. Tržby z vývozu piva vzrostly o více jak pětinu na 239 milionů korun, uvedla firma v dnešních předběžných číslech za loňský rok.

„Rok 2014 byl pro nás náročný, uskutečnili jsme IPO na pražské burze. Cena akcie od té doby do 10. března vzrostla o 16 procent a já věřím, že to naši akcionáři ocení. Ač byl proces IPO náročný pro celou firmu, ta běžela standardně a podařilo se nám dosáhnout 3,2% růstu tržeb… Pro letošní rok zůstává prioritou soustředění na domácí on-trade segment a export,“ uvedl mimo jiné generální ředitel skupiny Zdeněk Radil.

Ve svém výhled pro rok 2015 skupina uvedla, že se bude dále soustředit na růst prodaných objemů a tržeb na hektolitr. Akvizice se mají soustředit na kvalitní restaurace a hospody a to i s podporou zdrojů, získaných z IPO. Narůstat má podíl prodeje piv v segmentu s vysokou marží i zvláštních piv. „Naší snahou je udržet schopnost rychlé reakce na změnu požadavků spotřebitelů a nové trendy na trhu,“ uvedla skupina v prohlášení v loňským výsledkům.

Nové zprávy zatím nejsou ohledně vstupu případného investora, za kterým stojí Enterprise Investors. Due dilligence stále probíhá a podle pivovarnické skupiny není v tuto chvíli zřejmé, zda skončí vstupem nového investora nebo ukončením zájmu.

Newsletter