Šéf Fedu Powell na včerejším vystoupení potvrdil vhodné nastavení měnové politiky. Absence komentáře uklidňujícího dluhopisový trh vyvolala nárůst dlouhého konce americké výnosové křivky. Dolar výrazně zpevnil proti euru i v dolarovém indexu. Slabší euro proti dolaru se dnes projevuje ve ztrátách měn regionu.

Pivovary Lobkowicz čekají během dní nové zákazníky v Číně

Společnost Pivovary Lobkowicz doufá, že v nejbližších dnech získá v Číně další zakázky a podaří se jí na tamním trhu expandovat. Podle generálního ředitele Zdeňka Radila nebyly začátky jednoduché, před více než měsícem se ale stala významným akcionářem firmy čínská skupina CEFC, což by mohlo pomoci. „Nyní vyvážíme tisíce hektolitrů piva za řádově desítky milionů korun, doufáme ale, že by objemy by mohly být několikanásobně vyšší,“ dodal Radil s tím, že jasněji by mohlo být již v závěru tohoto týdne.

Společnost vyváží na čínský strh již osm let a zpočátku prý trvalo například celý rok a půl, než uzavřela prvotní kontrakt. „Pokud ale máte v zádech silného čínského partnera, tak jde všechno mnohem snáz,“ dodal.

Pivovary Lobkowicz zvedají tržby. Export zasáhlo Polsko i Rusko

CEFC je šestou největší privátní společností v Číně, v září firma oznámila masivní investice v České republice. Získala například 60 procent ve fotbalovém klubu Slavia Praha, podíl v letecké společnosti Travel Service a právě se společností Pivovary Lobkowicz se dohodla, že v ní spolu s partnery převezme téměř 80 procent.

„V supermarketech zatím nejsme, jsme v restauracích, zejména těch lepších, naše pivo se tady běžně prodává v přepočtu za 200 korun za půllitr, takže je to dost exkluzivní zboží. Věříme ale, že díky našemu novému akcionáři se dostaneme i do řetězců,“ uvedl Radil. Čínské chutě se podle něj od těch českých liší, Češi preferují hořká piva, která v Číně tolik populární nejsou.

Lobkowicz má nové investory. Co to znamená pro akcionáře?

Radil řekl, že na čínský trh se firmě podařilo v konkurenci mezinárodních gigantů proniknout i díky tomu, že do Číny již dorazila obliba menších nezávislých značek. „Pomáhala nám hodně šíře našeho portfolia, máme zhruba 70 značek. Hodně nám pomáhá i to, že pocházíme z České republiky a české pivo má obecně po celém světě výborný zvuk,“ vyjmenoval důvody Radil.

Číňané prý nejsou příliš velcí pijáci piva, nicméně situace se poměrně dynamicky mění. „Čína je jeden z mála světových trhů, kde spotřeba piva v absolutních číslech roste, za posledních pět let to je zhruba o pět procent ročně,“ dodal. Zatím se dá pivo z produkce společnosti Lobkowicz koupit v největších čínských městech, šéf podniku ale doufá, že brzy to bude na mnohem více místech.

„Budeme jednat i se zástupci provincie Che-pej, kde máme předjednané nějaké kontrakty, které bychom rádi uzavřeli,“ dodal.

Pivovary Lobkowicz ovládne čínský investor s J&T a šéfem Radilem

Pivovary Lobkowicz: Rekordní marže. Skvělé třetí čtvrtletí?

Newsletter