Pivovary Lobkowicz zahajují úpis akcií. Na burzu chtějí na konci května

(Aktualizováno 12:03) Pivovarnická skupina Pivovary Lobkowicz Group k dnešnímu dni zahájila úpis akcií v tuzemsku, k zítřku pak v Rakousku. Do 22. května chce získat zájemce o až 5,7 milionu svých akcií a k 28. květnu vstoupit na hlavní trh pražské burzy pod tickerem PLG.

Pivovary Lobkowicz uvedly, že zahajují nabídku až 5,7 milionu kusů akcií. Z toho je k dispozici až 2,3 milionu kusů nových akcií a až 3,4 milionu kusů akcií z rukou jejich stávajících držitelů. Skrze opce pak bude k dispozici k dodatečnému úpisu dalších 855 tisíc kusů akcií. Nabízené akcie bez nadlimitní opce představují 48,77 % všech vydaných akcií. 

Nabídka v České republice začíná dnes a končí k 22. květnu. Nabídka v Rakousku bude zahájena v úterý 13. května s skončí rovněž k 22. květnu. Vedle veřejné nabídky v ČR a veřejné nabídky v Rakousku proběhne také mezinárodní nabídka institucionálním investorům cestou nabídky neveřejné – privátní.

Pivovarnická skupina uvedla, že oznámení konečné nabídkové ceny na akcii i alokace očekává kolem 23. května. Nominální cena akcie dosahuje 160 Kč, jako strop pro nabídku drobným investorům bylo stanoveno 175 korun za akcii.

„Vstup na pražskou burzu představuje nový milník v historii naší skupiny a završuje naše mnohaleté úsilí vybudovat silnou profitabilní společnost na vysoce konkurenčním trhu výrobců piva v České republice. Vydáním akcií získáme další prostředky pro další rozvoj na trhu prostřednictvím akvizic nových restaurací a hospod, nových investic do marketingu a rozšiřováním exportu do nových teritorií,“ uvedl Zdeněk Radil, předseda představenstva a generální ředitel Pivovary Lobkowicz Group.

Lobkowicz plánuje výplatu dividendy, ne ale v prvních dvou letech. Následně se má dividendový výplatní poměr pohybovat v prozatím šířeji definovaném rozpětí 40 až 70 procent.

V roli vedoucího manažera emise figuruje skupina Erste Group, v roli lokálního vedoucího manažera emise pro ČR pak Česká spořitelna.

Skupina je čtvrtou největší českou pivovarnickou skupinou podle lokálních prodejů a pátou podle celkové produkce. Skládá se ze sedmi regionálních pivovarů: Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora. Celé portfolio firmy obsahuje zhruba 70 značek a podíl na tuzemském pivním trhu dosahuje 4 až 5 procent.

V roce 2013 dosáhla skupiny tržeb 1,159 miliardy korun, z čehož zhruba pětinu zajistil export. Celkově bylo vyrobeno 854 tisíc hl piva. V prvním čtvrtletí letošního roku rostly tržby z prodeje piva meziročně o 3 %, výstav pak o 4 %. Za leden až duben výstav meziročně stoupl o 9,5 %.

 

Newsletter