Pivovarům Lobkowicz stouply za tři čtvrtletí roku tržby z prodeje piva o 2,4 % na 879,9 milionu korun a výstav piva o 3 procenta na 708 tisíc hektolitrů. Celkové tržby stouply o 1,9 % na 941 milionů korun.
Na výsledky měl dle vyjádření firmy největší vliv prodej piva na domácím českém trhu. V České republice vzrostly tržby z prodeje piva o 8,2 % na 725 milionů korun. Na růstu se významně podílely vysoké prodeje v on trade segmentu během horkých letních měsíců, v červenci navíc společnost Pivovary Lobkowicz Group zaznamenala rekordní objem tržeb.
„S dosaženým růstem naší společnosti v prvních devíti měsících letošního roku jsme spokojeni. Na finanční výsledky měly pozitivní dopady zejména vysoké prodeje piva v horkých letních měsících. Příznivé počasí a naše cílená marketingová kampaň znamenaly rekordní prodeje v červenci i srpnu. Díky tomu rostly naše tržby z prodeje piva v on trade segmentu na domácím českém trhu. Na exportních trzích jsme v současnosti v procesu optimalizace ziskovosti,“ komentoval výsledky Zdeněk Radil, generální ředitel a předseda představenstva Pivovary Lobkowicz Group.
V září skupiny PLG oznámila vstup nového většinového vlastníka. „Od tohoto kroku očekáváme podpoření dalšího rozvoje našich značek a potenciálně nové příležitosti pro expanzi na asijských trzích,“ dodal Radil.
Lobkowicz má nové investory. Co to znamená pro akcionáře?
Pivovary Lobkowicz ovládne čínský investor s J&T a šéfem Radilem
Za první tři čtvrtletí dosáhl objem exportu společnosti Pivovary Lobkowicz Group 156 milionů korun. To znamená meziroční pokles o 18 %. Export tak na celkových tržbách společnosti představuje podíl 17,7 %. Za poklesem exportních tržeb stojí dle firmy zejména řízený útlum dodávek v off trade segmentu s nízkými maržemi, zejména na polském trhu. V on trade segmentu rostly tržby v Polsku, Německu a Maďarsku. Naopak na ruském trhu nastal meziroční pokles o téměř 50 % díky lokální ekonomické recesi a snížení kupní síly obyvatelstva. Skupina v současné době jedná s potenciálními partnery pro příští sezonu na asijských a vybraných evropských trzích.
Pivovary Lobkowicz Group, a.s. jsou čtvrtou největší pivovarnickou společností na českém trhu a skládají se ze sedmi regionálních pivovarů v Protivíně, Uherském Brodě, Jihlavě, Hlinsku v Čechách, Klášteře nad Jizerou, Vysokém Chlumci a Černé Hoře.