Pivovary Lobkowicz zvýšily tržby přes nepřízeň letní sezóny

Pivovarnická skupina Pivovary Lobkowicz Group, jejíž akcie jsou obchodovány na pražské burze, za devět měsíců roku zvýšila tržby meziročně o 2 % na 923,4 milionu korun, ze samotného prodeje piva o 3 % na 859,6 milionu korun. Tržby z vývozu narostly o bezmála 10 % na 189,6 milionu korun.

Do růstu tržeb se dle firmy promítly jak vyšší prodeje, tak i vyšší prodejní ceny. Do jejich celkového objemu naopak dle pivovarnické firmy negativně promluvilo horší než počasí v červenci i srpnu, které celkově zasáhlo konzumaci piva.

„Nepříznivé počasí v letních měsících vyústilo v České republice ve slabší růst tržeb proti roku 2013,“ uvedla firma. Domácí tržby za devět měsíců roku dosáhly objemu 733,8 milionu korun.

Klíčovým exportním zákazníkem jsou německé maloobchodní řetězce Norma a Lidl, skrze které firma vyváží pivo na trhy na Slovensku, v Polsku, Rumunsku, Maďarsku či Bulharsku. Expanduje také přímo u slovenských zákazníků.

„Jsme potěšeni, že můžeme za devět měsíců roku oznámit solidní finanční výsledek. Přes obtížné letní podmínky jsme zvýšili jako objemy tak ceny na hektolitr a překonáváme tuzemský pivní trh růstem tržeb z prodejů piva. Sezónnost nezasáhla náš export,“ uvedl k výsledkům mimo jiné generální ředitel skupiny Zdeněk Radil.

Newsletter