Playboy a jeho čínská expanze. Na porno však zapomeňte

Jedna ze světově nejznámějších značek vůbec, Playboy, plánuje spanilou jízdu napříč čínskou ekonomikou. I přesto, že Playboy proslul především jako pánský magazín, pro některé až nemorálního charakteru, v Číně může dát pornografii vale, a to kvůli jejímu všeobecnému zákazu po celé zemi.

I tak si ale známá značka slibuje od další vlny expanze slibné výsledky. Hlavním tahounem má být především prodej zboží, od oblečení přes zavazadla „vyzbrojená“ ikonickou hlavou ušatého zajíce s motýlkem. Právě tento brand se totiž v ekonomice rudého draka těší obrovské oblibě.

V roce 2014 Playboy vydělal 1,5 miliardy dolarů na maloobchodním prodeji napříč celým světem, přičemž třetina z toho pocházela právě z Číny. V tuto chvíli společnost uvažuje o tom, že tento podíl ještě navýší. „Čínské maloobchodní tržby dosáhly za posledních deset let 5 miliard dolarů. „Během příští dekády plánujeme toto číslo zdvojnásobit, „ řekl pro server CNBC Matt Nordby, šéf retailového oddělení Playboy Enterprises. „Čínská ekonomika je pro nás extrémně důležitým odbytištěm,“ dodal.

Gró plánu příštího desetiletí spočívá v novém licenčním propojení s výrobní a distribuční společností Handong United. V přechozích dvaceti letech působnosti Playboye v Číně byla tato propojení uzavřená s vícero společnostmi, což však pro tu mateřskou představovalo problém v oblasti kontroly kvality. To se má do budoucna změnit. Partnerství pouze s Handong United má celkově zefektivnit spolupráci obou firem a zvýšit tak počet čínských odbytišť ze současných 3100 až na 3500.

„Firma Handong je známá kvalitou výroby a svými obchodními kontakty napříč všemi provinciemi“, řekl Nordby. „Věříme, že nám nová obchodní platforma přinese konstantní růst po celou dobu deseti let.“ Mezi nejžhavější favority zmiňovaného růstu patří jednak online prodej, ale především pak oblast dámského zboží. V tomto směru jde o jistou změnu strategie. Zboží se značkou Playboy totiž prozatím sklízelo potlesk především u pánských zákazníků.

Čína však není jedinou asijskou zemí, kam se hodlá zajíc s motýlkem rozběhnout. Do popředí jeho zájmu se dostávají odbytiště jako například Indie, a to i přesto, že jde o mnohem kulturně konzervativnější zemi. První krok v indické ekonomice provedl Playboy už minulý rok, když ve městě Hajdarábád založil noční klub.

Čína brzdí, špatné úvěry v bankách prudce rostou

Wal-Mart chce expandovat v Číně, do dvou let zvýší počet prodejen o třetinu

Newsletter