Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Angličané se budou učit vyslovovat česky kytary

Český e-shop kytary.cz expanduje v březnu na další trh. Poté, co se úspěšně etabloval na Slovensku, v Polsku, Rumunsku a Maďarsku, míří do své první západoevropské destinace – Velké Británie. Zákazníkům tam nabídne zboží, které není na britských ostrovech k dostání, a zaměří se i na takzvané prvonákupčí. Díky „kytarám“ se zároveň dostanou do Anglie některé české značky. Ještě letos by se společnost kytary.cz, která má na českém trhu hudebních nástrojů více než padesátiprocentní podíl, ráda rozrostla i do dalších zemí.

„Britskou mutaci e-shopu kytary.co.uk spouštíme tento týden a to i přes spoustu rizik, která přinese Brexit. Velká Británie je stále jeden z nejsilnějších e-commerce trhů v Evropě,“ popisuje Filip Černý, vedoucí marketingu ve společnosti kytary.cz.

„Na ostrovní trh jdeme s celým portfoliem a důraz budeme klást na produkty, které nejsou v Británii k dostání, to se týká třeba vyloženě českých výrobků. Rozhodně to nebude snadný boj, ale my jsme přesvědčeni, že i zde umíme najít tržní skuliny a být úspěšní. Britský trh je obecně dost konzervativní, postavený na zavedených značkách. My přineseme i levnější nástroje zaměřené na prvonákupčí či vybavení pro začátečníky,“ vysvětluje Černý.

Podle něj mají kytary.cz  na novém zahraniční trhu konkurenční výhody, jakými jsou třeba cena, nadstandardní záruky, možnost vrácení zboží nebo zákaznický servis. „Například tříletá záruka nebo prodloužená doba na vyzkoušení nástroje není v Británii nic běžného,“ dodává.

Po Velké Británii zvažuje česká společnost expanzi do dalších zemí EU, zejména do těch v bezprostředním okolí. „Je to hodně složité rozhodování, ve hře je mnoho faktorů. Rozhodnutí padne v řádech měsíců,“ upřesňuje Černý.

Newsletter