Bank of Japan ponechala sazby beze změny, kurz jenu oslabil nad 156,00 USDJPY. Dolar odevzdal včerejší zisky po nad očekávání vyšší inflaci a obchoduje se zpět nad 1,0700 za euro. Koruna dnes krátce zpevnila pod 25,10 za euro.

Automobilku Audi opouští šéf výzkumu a vývoje

Šéf technického vývoje německé automobilky Audi Stefan Knirsch s okamžitou platností odchází z funkce a opouští firmu. Oznámila to dnes automobilka. Odchod šéfa přichází v době, kdy automobilka, která je součástí skupiny Volkswagen, pokračuje ve vyšetřování emisního skandálu.

Dozorčí rada Volkswagenu loni pověřila americkou právní firmu Jones Day vyšetřováním skandálu. Ta zatím nenašla důkazy proti generálnímu ředitelovi Audi Rupertu Stadlerovi. Odchod Knirsche, který byl předtím šéfem vývoje motorů a převodovek, je však dalším signálem toho, že hlavní luxusní značka Volkswagenu by mohla být zapletena do skandálu hlouběji, než se dříve myslelo, napsala agentura Reuters.

Audi v prohlášení uvedla, že Knirsch odchází s okamžitou platností po konzultaci s dozorčí radou. Neposkytla důvod jeho odchodu, ani nejmenovala nástupce.

Místopředseda představenstva Audi Berthold Huber v samostatném prohlášení zveřejněném jménem zástupců odborů a dozorčí rady Audi uvedl, že automobilka již na počátku dala jasně najevo, že pokud bude potřeba vyjasnit skandál, nebude brát ohled na velká jména a v případě potřeby bude jednat. „Tento odchod podtrhuje naše stanovisko,“ dodal Huber.

Knirsch byl jmenován v lednu. Nahradil bývalého nejvyššího technika Audi a skupiny VW Ulricha Hackenberga. Ten odstoupil loni poté, co se objevilo podezření, že byl spolu s dalšími dvěma výkonnými představiteli úzce spojen s vývojem motoru s označením EA 189, který je v centru emisního skandálu.

Knirsch je již čtvrtým šéfem výzkumu a vývoje, který opouští Audi za několik let. Odchází v době, kdy Audi bojuje s německými konkurenty BMW a Mercedes-Benz o vedoucí postavení v oblasti nových technologií.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen následně přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut.

Newsletter