Tuzemský automobilový startup Carismo získává nového strategického investora. Je jím Jiří Jirovec, vášnivý sběratel aut a spolumajitel jednoho z největších českých dealerství vozů BMW, společnosti Invelt. Jirovec ve startupu získává 34% podíl za cenu nižších desítek milionů korun.
„Jednali jsme s více potenciálními partnery a jsme nesmírně rádi, že shoda na směřování projektu je zrovna s Jiřím Jirovcem. Jeho dlouholeté zkušenosti v oboru, zápal pro automobilový průmysl a dokonalá znalost prostředí pro nás znamenají cenné partnerství a pomohou nám naplnit naši vizi – dostat všechny starosti s autem pod jednu střechu,“ říká CEO Carismo Jakub Kábrt.
Pro automobilového matadora Jiřího Jirovce se nejedná o první startupovou investici a ve společnosti Carismo neplánuje setrvat čistě v pasivní roli. „Nejsem úplný nováček v oblasti startupů, ale poslední moje počiny jsou už z první internetové vlny kolem roku 2000. V současné době jsem hledal investiční příležitost v oblasti online prodeje osobních vozů a služeb kolem toho. Producenti o tom hodně hovoří, ale opravdu funkční modely fungují zatím pouze na bázi privátních společností. Projekt Carismo je absolutně nejdál na českém trhu a propojení našich „analogových“ zkušeností za víc jak čtvrt století na českém i zahraničním trhu a dynamického mladého týmu v tomto projektu dává velkou naději na úspěch“, uvedl k transakci Jirovec.
Nový kapitál poslouží na rozvoj produktu – webové aplikace, marketingové aktivity a rozšíření týmu, který dnes čítá devět full-time zaměstnanců a tucet externistů. Se vstupem investora se Carismo chystá spustit novou podobu webu Carismo.cz, která má více odrážet současný byznys model.
„Začínali jsme s prodejem prověřených ojetých vozů, kdežto dnes se specializujeme na prodej vozů nových, kam nás přivedl zájem ze strany zákazníků. Spolupracujeme se stovkami dealerů, od nichž zajišťujeme ty nejlepší nabídky. Zároveň fungujeme jako jakýsi rádce – zákazník zadá částku a preference a my mu ukážeme nejvhodnější vůz. Máme největší portfolio reálných nabídek na nové vozy, které je na českém internetu k vidění,“ vysvětluje Kábrt.