Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Genderové škatulky se boří. Kdo utrácí online víc? Muži nebo ženy?

Ženy si hýčkají své domácí mazlíčky a za jejich rozmazlování utratí víc než za děti. To muži rozmazlují sami sebe. Sice si kupují boty méně často, ale zato za ně zaplatí víc než ženy. Tohle a mnohé další zjistil cashbackový portál Plná Peněženka, který Češi využívají průměrně 8x do roka, Češky dokonce 9x. Cashback – to není vrácení drobných v samoobsluze. Je to služba, která dokáže lidem ušetřit peníze tím, že jim vrátí část ceny, kterou zaplatili za svůj online nákupu. A dokonce se na ní dá i vydělat – s Plnou Peněženkou už jednotlivcům na účty přibyly i statisíce.

S cashbackem šetří všichni, někteří víc anebo dokonce dvakrát

Cashback při svých online nákupech používají muži méně často, ale zato při něm více utratí. V průměru dokonce o 39 % na jeden nákup. Odměnou za nákupy si pak průměrně připíšou 442 korun, ženy jen 352 korun. Výplatu svých naspořených peněz nejčastěji žádají obě pohlaví v listopadu. „Něžné pohlaví ovšem vede s částkou nejvyššího vyplaceného cashbacku, která byla 176 764 korun. Tu navíc uživatelka dostala za nákup zboží, které dále prodávala na svém vlastním e-shopu. S Plnou Peněženkou si tak usnadnila i své podnikání,“ doplňuje Josef Drobílek, marketingový ředitel Plné Peněženky. 

Jsou z Marsu a Venuše, ale při nakupování to občas není poznat

Ženy z Venuše si hotely nejvíce rezervují v srpnu, zato muži z Marsu až v listopadu. Nákup dětského sortimentu je pak doménou Češek, které si ho nechávají na pondělí. Češi pro své ratolesti procházejí e-shopy v neděli. Pokud by to ale byl nákup ze zahraničí, tak by jej muži objednávali v pondělí a ženy v neděli. Pak je tu ale hodně toho, na čem se muži a ženy shodnou. V pondělí si nakoupí elektro a léky, a je to pro ně zároveň i nejrušnější nákupní den. V úterý pak obě pohlaví nakupují pro své domácí mazlíčky, na středu si nechají módu a ve čtvrtek se pojistí.

Shodnou se na ubytování, na elektronice, ale na módě už ne

Češi a Češky mají při nakupování na Plné Peněžence své oblíbence. Společně nejvíce utrácejí za ubytování na Booking.com a objednávání zboží z AliExpressu nebo Mall.cz. Bramborové příčky se už ale liší. Muži dávají přednost elektronice na Euronics.cz a Kasa.cz. A ženy si raději vyberou slušivé kousky na Zootu nebo něco pro své domácí mazlíčky na Zoohit.cz. Nikoho tedy nepřekvapí, že ženy dominují v nákupech za módu, dětský sortiment a domácí mazlíčky. Muži si libují v nákupu elektra nebo třeba pneumatik.

Tržby v cashbacku rychle rostou, shodují se ženy i muži

Tržby v sektoru cashbacku rostou celkem 6x rychleji než tržby e-commerce. Lidé nakupují častěji, více a větší sortiment, což se týká mužů i žen. Jen přes Plnou Peněženku mohou nyní nakupovat v 650 e-shopech, kterým v roce 2017 přinesli obrat ve výši 1 miliardy korun. Dnes zaujímá Plná Peněženka přes 50 % cashbackového trhu v České republice.

Newsletter