Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Jak e-shopy informují o datu dodání zboží? Ukázala to studie Český košík

Stovka největších e-shopů se utkala v rámci čtvrtého ročníku studie Český košík roku o to, kdo má nejpohodlnější nákupní proces. Dle výsledků e-shopy již netlačí lidi na nutnost odebírat novinky e-mailem tím, že by za zákazníky zaškrtávaly souhlas. Mezi TOP 100 takto své zákazníky nutí k odběru newsletterů 31 % e-shopů, loni to přitom bylo 84 %. Organizátoři ovšem za důležité považují fakt, že výrazně více e-shopů říká zákazníkům, kdy mají očekávat doručení zboží. Ještě loni tuto informaci měla v detailu produktu nebo v prvním kroku košíku zhruba třetina obchodníků (31 %), letos to je více než polovina (51 %).

Celkovým vítězem studie, který uspěl jak v hodnocení dle metodiky, tak v uživatelských testech, je e-shop czc.cz, na druhém místě se umístila Lekarna.cz a na třetím Kasa.cz. Oproti loňským ročníkům se letos organizátor studie, kterým je Lukáš Hurych z českého fintech startupu Twisto, rozhodl zveřejnit detailní analýzu všech testovaných e-shopů, přičemž data jsou k 30. září, kdy skončily všechny testy. Tato detailní data jsou dostupná na ČeskýKošíkRoku.cz.

„Po loňském ročníku, kdy se na nás obracely desítky e-shopů kvůli detailnějším informacím z hodnocení, jsme se rozhodli zveřejnit takřka kompletní data o všech testovaných e-shopech vyjma těch, která považujeme za citlivější. Věříme, že se stanou inspirací pro internetové obchody mimo TOP 100, aby i menší e-shopy mohly vylepšit nákupní procesy,“ prozrazuje Lukáš Hurych, organizátor ČKR a Twisto chief product officer.

Kromě aktuálních výsledků dostupných na stránce projektu plánují organizátoři každý kvartál pokračovat se zveřejňováním dalších výsledků. Mezi ty budou patřit například testy měření emocí v průběhu nákupního procesu.

TOP 100 e-shopů dle Heureky a Seznamu, 10 odborníků

Výběr hodnocených e-shopů proběhl na základě kombinace dat o e-shopech od dvou největších internetových srovnávačů – Heureky a zbozi.seznam.cz. Pro případy, kdy by náhodou největší české e-shopy nebyly na těchto serverech agregovány, porovnávali organizátoři data s informacemi serveru SimilarWeb.com. E-shopy prošly jak hodnocením podle odborné metodiky, tak také uživatelskými testy, kterých organizátoři celkově provedli 960. Kompletní seznam hodnocených e-shopů naleznete zde: www.ceskykosikroku.cz/zebricek.

Na vzniku strukturované metodiky se podíleli přední specialisté na internetové nakupování – Tomáš Braverman (managing director) z Heureky, Ondřej Klega (e-commerce consulting leader) z Acomware, Jan Vetyška (výkonný ředitel) z Asociace pro elektronickou komerci, David Beška (COO) ze Skrz.cz, UX designér Jan Kvasnička, Jan Daněček (business development director) z Twisto.cz, Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton, Jan Řezáč, autor knihy Web ostrý jako břitva, David Špinar (CEO) z Mitonu a Lubo Smid (COO) vývojářského studia STRV.

Více o ČeskýKošíkRoku.cz

Český košík roku již čtvrtým rokem zkoumá kvalitu nákupních košíků a procesů, které zjednodušují a zpříjemňují nakupování on-line. Studie vychází z unikátní metriky, kterou sestavil pořadatel soutěže Twisto společně s odborným panelem expertů na český e-commerce trh. Více informací o projektu nabízí stránka www.ceskykosikroku.cz.

Newsletter