Dolarový index oslabil pod 91 bodů. Euro díky slabému dolaru zpevnilo nad 1,2100 EURUSD. Měny regionu včera vykázaly ztráty, které dnes opět navyšují. Středový kurz koruny se pohybuje nad 26,40 za euro.

Jak e-shopy informují o datu dodání zboží? Ukázala to studie Český košík

Stovka největších e-shopů se utkala v rámci čtvrtého ročníku studie Český košík roku o to, kdo má nejpohodlnější nákupní proces. Dle výsledků e-shopy již netlačí lidi na nutnost odebírat novinky e-mailem tím, že by za zákazníky zaškrtávaly souhlas. Mezi TOP 100 takto své zákazníky nutí k odběru newsletterů 31 % e-shopů, loni to přitom bylo 84 %. Organizátoři ovšem za důležité považují fakt, že výrazně více e-shopů říká zákazníkům, kdy mají očekávat doručení zboží. Ještě loni tuto informaci měla v detailu produktu nebo v prvním kroku košíku zhruba třetina obchodníků (31 %), letos to je více než polovina (51 %).

Celkovým vítězem studie, který uspěl jak v hodnocení dle metodiky, tak v uživatelských testech, je e-shop czc.cz, na druhém místě se umístila Lekarna.cz a na třetím Kasa.cz. Oproti loňským ročníkům se letos organizátor studie, kterým je Lukáš Hurych z českého fintech startupu Twisto, rozhodl zveřejnit detailní analýzu všech testovaných e-shopů, přičemž data jsou k 30. září, kdy skončily všechny testy. Tato detailní data jsou dostupná na ČeskýKošíkRoku.cz.

„Po loňském ročníku, kdy se na nás obracely desítky e-shopů kvůli detailnějším informacím z hodnocení, jsme se rozhodli zveřejnit takřka kompletní data o všech testovaných e-shopech vyjma těch, která považujeme za citlivější. Věříme, že se stanou inspirací pro internetové obchody mimo TOP 100, aby i menší e-shopy mohly vylepšit nákupní procesy,“ prozrazuje Lukáš Hurych, organizátor ČKR a Twisto chief product officer.

Kromě aktuálních výsledků dostupných na stránce projektu plánují organizátoři každý kvartál pokračovat se zveřejňováním dalších výsledků. Mezi ty budou patřit například testy měření emocí v průběhu nákupního procesu.

TOP 100 e-shopů dle Heureky a Seznamu, 10 odborníků

Výběr hodnocených e-shopů proběhl na základě kombinace dat o e-shopech od dvou největších internetových srovnávačů – Heureky a zbozi.seznam.cz. Pro případy, kdy by náhodou největší české e-shopy nebyly na těchto serverech agregovány, porovnávali organizátoři data s informacemi serveru SimilarWeb.com. E-shopy prošly jak hodnocením podle odborné metodiky, tak také uživatelskými testy, kterých organizátoři celkově provedli 960. Kompletní seznam hodnocených e-shopů naleznete zde: www.ceskykosikroku.cz/zebricek.

Na vzniku strukturované metodiky se podíleli přední specialisté na internetové nakupování – Tomáš Braverman (managing director) z Heureky, Ondřej Klega (e-commerce consulting leader) z Acomware, Jan Vetyška (výkonný ředitel) z Asociace pro elektronickou komerci, David Beška (COO) ze Skrz.cz, UX designér Jan Kvasnička, Jan Daněček (business development director) z Twisto.cz, Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton, Jan Řezáč, autor knihy Web ostrý jako břitva, David Špinar (CEO) z Mitonu a Lubo Smid (COO) vývojářského studia STRV.

Více o ČeskýKošíkRoku.cz

Český košík roku již čtvrtým rokem zkoumá kvalitu nákupních košíků a procesů, které zjednodušují a zpříjemňují nakupování on-line. Studie vychází z unikátní metriky, kterou sestavil pořadatel soutěže Twisto společně s odborným panelem expertů na český e-commerce trh. Více informací o projektu nabízí stránka www.ceskykosikroku.cz.

Newsletter