Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Leo Express refinancoval jednotky Flirt a snížil dluhovou službu o 90 milionů ročně

Leo Express snížil díky refinancování flotily jednotek Leo Express Flirt svou dluhovou službu o téměř 90 milionů korun. Místo současných přibližně 120 milionů korun bude nyní platit cirka 33 milionů korun ročně. V tendru si mezi několika uchazeči vybral nabídku Raiffeisen – Leasing, se kterou uzavřel desetiletou smlouvu o finančním leasingu. Tím refinancoval úvěr sjednaný na pořízení zmíněné flotily v roce 2012. Uvolněné zdroje dopravce využije na další rozvoj závazkové i komerční vlakové dopravy.  

„Loni jsme dosáhli zisku v Česku, za první polovinu roku 2019 silně rosteme a nyní jsme rapidně snížili i naši dluhovou službu. Nové podmínky financování nám umožní uvolnit zdroje pro další investice. Kromě nových vlaků, která zanedlouho dorazí do Česka, nyní poptáváme další vlaky pro regionální dopravu na Olomoucku nebo v Praze a chceme se aktivně ucházet i o další závazkovou dopravu v Česku, na Slovensku a Německu,“ komentuje refinancování CEO Leo Express Peter Koehler.  

Leo Express platil v rámci své dluhové služby každoročně přes 120 milionů korun za pořízení nových švýcarských vlaků v roce 2012. Tato smlouva byla nyní zcela refinancována. Z celkem pěti bank si Leo Express vybral Raiffeisen – Leasing, která nabídla nejlepší podmínky pro dlouhodobý růst celé skupiny Leo Express. V rámci desetileté smlouvy bude Leo Express hradit přibližně 33 milionů ročně, celá struktura také obsahuje jednorázovou platbu na konci financování. Pět vlaků Leo Express Flirt, které nyní jezdí v rámci komerční dopravy, bylo profinancováno společností Raiffeisen – Leasing formou finančního leasingu. „Průměrná úroková sazba je 3,7 % p.a., což je mnohem méně, než platí ostatní dopravní společnosti v Česku. Vážíme si důvěry, které Leo Express dosahuje mezi svými partnery na železničním trhu“, dodává Peter Koehler.  

„Velmi rádi jsme se, společně s kolegy z Raiffeisenbank, na této transakci podíleli. S financováním kolejové dopravní techniky máme rozsáhlé zkušenosti, s radostí jsme naším know-how přispěli k dobré spolupráci,“ uvedl k refinancování Přemysl Beneš, obchodní ředitel Raiffeisen-Leasing. 

Volné zdroje Leo Express využije na další financování svého rozvoje. V brzké době očekává dodávku prvních nových jednotek od největšího světového výrobce vlaků CRRC, se kterým uzavřel smlouvu o nákupu tří jednotek s opcí na nákup až 30 dalších vlaků. Zároveň napříč železničním trhem poptává nové vlaky pro regionální dopravu na Olomoucku či v Praze. Několik výrobců již oznámilo, že mají o zakázku Leo Express zájem. V prosinci letošního roku také vyjede Leo Express v závazku veřejné služby na Pardubicku a ve Zlínském kraji.  

Společnost ohlásila za loňský rok zisk v Česku ve výši 2,5 milionu korun po zdanění. Skupina Leo Express za první pololetí letošního roku přepravila již 1,25 milionu cestujících a její obrat dosáhl téměř půl miliardy korun. Do konce roku plánuje přesáhnout na obratu za celou skupinu jednu miliardu a přepravit přes 2,5 milionu cestujících.   

Newsletter