V 18:00 našeho času vystoupí na konferenci WSJ guvernér Fedu Powell. Trhy očekávají zejména komentáře k vývoji amerických dluhopisů. Podle nás, i vzhledem k blížícímu se zasedání Fedu, nezmíní Powell nic, co by ještě nezaznělo. Tedy: rostoucí delší výnosy Fed netrápí, naopak reflektují očekávanou ekonomickou obnovu.

Majitel ZOOTu vstupuje do módního eshopu Different, jeho zakladatel je novým CEO celé Company New

Majitel společnosti ZOOT, firma Company New, a.s., která patří do investiční skupiny Natland, se dohodla na akvizici minoritního podílu v módní společnosti Different. Její zakladatel Milan Polák se zároveň stal novým CEO celé skupiny Company New a tudíž i společnosti ZOOT. Podrobnosti transakce jako hodnotu prodaného podílu si ani jedna ze stran nepřeje komentovat.

“Different je původně plzeňský projekt, který se úspěšně prosadil i na několika zahraničních trzích. Zároveň nám pomůže posilovat v tuzemském segmentu e-commerce,” popsal čerstvou akvizici Tomáš Raška, zakladatel a většinový vlastník investiční skupiny Natland.

Different od svého založení v roce 2008 rozšířil své působení do zemí Slovensko, Rumunsko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Itálie, Chorvatsko a Slovinsko. V loňském roce dosáhl na obrat ve výši cca 100 milionů korun. Rozšíření skupiny Company New pomůže posílit i vedení předního online prodejce s módou společnosti ZOOT, v jejímž čele Polák vystřídá dosavadního krizového manažera Lukáše Uhla.

“Je to velká výzva. Lepší čas na přebírání vedení než dva dny po vyhlášení nouzového stavu kvůli pandemii COVID-19 jsme si opravdu vybrat nemohli. V byznysu ale dávám kromě dat a tvrdé práce i na pocit a já reálně věřím, že ZOOT je teď nejblíže k úspěchu, co kdy byl,” uvedl Milan Polák, nový CEO.

Company New má nové akcionáře

Milan Polák zároveň akcionářsky vstupuje do společnosti Company New, a.s. a stává se tak spolumajitelem ZOOTu. Stejně tak Simona Poláková, která je spoluzakladatelkou módní firmy Different, a jež se nyní v ZOOT ujímá pozice Head of Buying. Na starosti bude mít celý nákupčí tým, vztahy s dodavateli a též privátní značku ZOOT.

Dosavadní šéf Lukáš Uhl se nyní přesouvá na pozici Group CFO & Operations. “Po složitém roce se podařilo zajistit ZOOTu životaschopnost, což byl první krok. Věřím, že další roky už budou ve znamení posilování značky, inovací a servisu pro zákazníky a tím i pozice na trhu,” uvedl Lukáš Uhl.

Realizaci změn v ZOOT má urychlit i nově ustavený výkonný výbor, do kterého firma zapojí zásadní team leadery napříč skupinou. “Cílem je hlavně flexibilní implementace inovací a lepší komunikace napříč společností,” dodává Polák.

Společnost ZOOT po roce trvající insolvence prošla účinnou reorganizací, došlo k optimalizaci provozu, snižování velké části nákladů a uzavření některých Výdejen radosti. V současné době je jich čtrnáct. “Naši výdejnovou síť dál rozšiřujeme přes partnerské výdejny, které pro nás znamenají mnohem nižší provozní náklady. Těch už máme po celé republice přes 90. Dále jsme hned započali práce na oživení naší marketingové komunikace a spustili market place, takže naši platformu mohou jako prodejní kanál využívat nové značky a partneři. Dobré vztahy s nimi jsme si vytyčili jako jeden z cílů,” uvedl Milan Polák, který se již naplno vrhnul do práce.

ZOOT
Český prodejce módy a doplňků Zoot se soustředí na unikátní koncept omnichannel prodeje prostřednictvím internetu, ale také díky stále širší síti vlastních výdejen radosti a partnerských provozoven. V současné době probíhá změna z prodejce na platformu, v rámci které nabídne prostor pro růst jak originálním českým značkám, tak dalším eshopům i kamenným obchodům v oblasti módy i v takzvaném lifestyle segmentu. Radost z inspirace a maximální servis zákazníkům, bude tak i nadále mantrou nového konceptu. Vlastníkem ZOOT je společnost Company New, která je součásti investiční skupiny Natland. (www.zoot.cz, www.natland.cz )
Different
Český prodejce značkové módy a doplňků, který založil Milan Polák se svou manželkou Simonou v roce 2008. Jejich cílem bylo oživit módní ulice barvami a zajímavými značkami. Koncept barev a originálních módních kousků se v Česku osvědčil, a tak Different před čtyřmi roky začal s expanzí. Nyní působí v 9 evropských zemích – Česko, Slovensko, Rumunsko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Itálie, Chorvatsko a Slovinsko. Za loňský rok dosáhl obratu kolem 100 milionů korun.

Newsletter