Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Obrat skupiny Leo Express se za pololetí blíží půl miliardě. V ČR byla firma loni v zisku

Skupina Leo Express za první pololetí letošního roku přepravila již 1,25 milionu cestujících a její obrat dosáhl téměř půl miliardy korun. Do konce roku plánuje přesáhnout na obratu za celou skupinu jednu miliardu a přepravit přes 2 miliony cestujících. Společnost zároveň ohlásila za loňský rok zisk v Česku ve výši 2,5 milionu korun po zdanění. EBITDAR pak dosáhl výše 90 milionů korun.  

„To, že se k nám opakovaně vracejí cestující a stále přibývají noví, jen ukazuje, že oceňují naši vizi kvalitní a ekologicky udržitelné dopravy. Dokládá to téměř půl miliardový obrat a 1,25 milionu cestujících za první polovinu tohoto roku. Do konce roku plánujeme přesáhnout celou miliardu a převést přes 2 miliony cestujících. Významně se na tom bude podílet Česko, kde jsme loni zaznamenali čistý zisk a EBITDAR ve výši 90 milionů korun,” říká Peter Koehler, CEO Leo Express. 

V Česku Leo Express dosáhl za rok 2018 čistého zisku přes 2,5 milionu korun. EBITDAR, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, byl 90 milionů korun. Ukazatel EBITDAR dále stoupá a v první polovině roku 2019 vzrostl na 62 milionů korun, což je meziroční růst o 58 %.  

Spolu s počtem přepravených cestujících roste i obrat společnosti. Ten dosáhl v loňském roce přibližně 800 milionů korun. Letos plánuje Leo Express překročit obrat ve výši jedné miliardy a za první pololetí roku se již téměř přehoupl přes polovinu této částky. Za nárůstem obratu a přepravených osob stojí mimo jiné posílení spojů v Německu, návrat páté jednotky do provozu v Česku a také například nové spojení do polského Krakova, kam Leo Express loni vyrazil jako první soukromý železniční dopravce v osobní dopravě. 

Leo Express zároveň hlásí růst své vlakové flotily. “Od prosince 2019 vyjedeme v závazku veřejné služby na Pardubicku a s partnerem také ve Zlínském kraji. Pro tyto tratě připravujeme moderní dieselové jednotky Leo Express LINT, u kterých probíhají dokončovací práce. Přineseme tak kvalitu služeb Leo Express i na regionální tratě,” vysvětluje Jakub Svoboda, ředitel Leo Express pro Českou republiku a Slovensko. 

Pro Olomoucko a Prahu, kde se Leo Express uchází o další tratě, pak poptává celkem až 29 elektrických dvousystémových jednotek od společností Škoda Transportation, Siemens, Alstom, Pesa, Newag, Stadler nebo Bombardier a do souteží a přímých zadání na krajských úrovních hledá i vhodná ojetá vozidla. Do konce roku také dorazí do Česka na schválení nové vlaky Leo Express od největšího světového vlakového výrobce CRRC, které budou mít mimo jiného prostorný interiér nebo nové kuchyňky s dostatkem místa na ještě více občerstvení. Přinesou zároveň spoustu technologických novinek, které přispějí k ochraně životního prostředí. Vlaky budou mít nízkopodlažní přístup pro cestující. 

Leo Express je soukromá multimodální dopravní skupina, která v roce 2012 zahájila svou činnost novými vlaky na páteřních linkách v Česku. Od roku 2014 na Slovensku a od roku 2018 následně také v Polsku. Provozuje také rozsáhlou síť autobusových a minibusových linek v České republice, Polsku, Německu, Rakousku a na Ukrajině. V srpnu 2017 převzal Leo Express německou společnost Locomore a obnovil její provoz na trase Berlín – Stuttgart spolu se společností FlixMobility, stal se tak druhým největším komerčním osobním dopravcem na německé železnici. Leo Express je tak první český dopravce, který začal provozovat železniční spoj mimo území České republiky a Slovenska. V červenci 2018 spustil provoz na železniční trase Praha – Krakow, a stal se tak prvním osobním komerčním dopravcem na polských kolejích. 
Zajišťuje také door2door aktivity jako je odvoz domů na vybrané adresy ve Zlínském kraji. V roce 2016 společnost oznámila nákup nových vlaků od největšího světového výrobce CRRC. V roce 2017 společnost založila peer-to-peer casharingovou společnost SmileCar, která se od června 2018 sloučila se společností HoppyGo a stala se tak významným poskytovatelem carsharingu. Zakladatelem společnosti Leo Express je Leoš Novotný, CEO je Peter Köhler.

Newsletter