Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Penny Market staruje kampaň proti plýtvání potravinami

Podle sociologických průzkumů vyhodí průměrný Čech za rok potraviny v hodnotě až 20 tisíc korun. Každý měsíc nespotřebuje alespoň jednou jídlo z ledničky 40 procent lidí. Nejvíc nedokáží šetrně nakládat s potravinami mladí lidé z věkové skupiny 18–24 let. Nejčastěji se v českých domácnostech vyhazuje ovoce, zelenina a pečivo. Tato čísla jsou alarmující.

Společnost Penny Market zasvětí boji proti plýtvání celý letošní rok. „Řekli jsme si, že jako významný potravinářský řetězec s tím můžeme něco udělat a stát se inspirací nejen pro naše zaměstnance, ale i zákazníky,“ říká manažerka strategického marketingu společnosti Penny Market Zlata Ulrichová.

První vlnou edukativní kampaně, která začíná 11. ledna, chce Penny Market  ukázat dětem, že křivá zelenina a ovoce jsou hodnotné, skvěle chutnají a nemusejí se vyhazovat pouze pro to, že nevypadají hezky. „Do PENNY přivážíme partu plyšáků, která nese název Neobyčejné kousky k nakousnutí, a tím navazujeme na prodej nestandardních kousků ovoce a zeleniny od českých farmářů v našich prodejnách. Zábavné plyšáky v podobě křivé a nevzhledné zeleniny a ovoce bude možné získat za body k nákupu.“ vysvětluje Ulrichová. „Sloganem naší kampaně je Nejsme nejhezčí, jsme k nakousnutí,“ uzavírá.

Plyšové figurky lze získat za body již od 29,90 Kč. Kampaň podpoří také edukativní televizní reklama.

Zeleninu a ovoce nestandardních tvarů začal Penny Market do svých obchodů dodávat jako první řetězec již v roce 2016 a prodává je se slevou minimálně 10 %. Zákazníci na výpěstky, které nesplňují aktuálně nastavená estetická kritéria, reagovali skvěle a oblíbili si je.

V České republice jsou to právě domácnosti, které plýtvají jídlem ještě více než obchody, jak konstatuje předsedkyně Potravinové banky Praha Věra Doušová. V průměru vyhodí každý Čech 80 kg zdravotně nezávadných potravin za rok. „V roce 2014 byli Češi dokonce vyhlášeni největšími plýtvači potravin v Evropě. Plnou třetinu jídla, co nakoupí, tak české domácnosti vyhodí,“ říká.

Mechanika kampaně
Za každých 200 Kč nákupu obdrží zákazník 1 bod. Body za své nákupy mohou zákazníci PENNY získat od 11. 1. do 21. 3. 2018. Získané body lze uplatnit od 11. 1. do 28. 3. 2018. Akce s plyšáky platí do vyprodání a vydání zásob v jednotlivých prodejnách Penny Market, s.r.o. Více na www.penny.cz.

Newsletter