Včerejší negativní tržní nálada oslabila procyklické měny a euro. Dolar zpevnil zpět pod 1,0500 za euro. Měny regionu si udržely zisky. Koruna dnes mírně sílí pod 24,65 za euro.

Puky jako NFT. BOOTIQ vyvinul pro ŠKODA AUTO portál k výročí 30 let partnerství s MS v ledním hokeji

Technologická společnost BOOTIQ, která je součástí BiQ Group, vyvinula pro ŠKODA AUTO portál 30letvhokeji.cz k výročí 30 let v pozici hlavního sponzora mistrovství světa v ledním hokeji. Při této příležitosti vydává český výrobce automobilů limitovanou edici 30 puků. A to jak ve fyzické formě, tak i ve formě digitální koláže jako NFT – tedy nezaměnitelných tokenů, které budou k zakoupení v aukci na platformě OpenSea.io nebo skrze samotný webový portál. Celý výtěžek dražby půjde na podporu českého mládežnického hokeje.

Marcel Červený

„Český hokej má za sebou bohatou historii, na kterou můžeme být náležitě hrdí. Propojení sportu, dobročinnosti a technologií nám v BOOTIQ dávalo smysl, proto jsme se rozhodli celý projekt podpořit dodáním IT řešení. Vývoj portálu s limitovanou edicí NFT puků jsme zvládli dodat zhruba za měsíc a nyní došlo k jeho oficiálnímu spuštění. Díky této výzvě jsme si rovněž mohli vyzkoušet nasazení technologie, která má obrovský potenciál nejen ve sportu či v umění, ale také v byznysovém světě,“ říká Marcel Červený, CEO BiQ Group.

Tým BOOTIQ začal na vývoji portálu pracovat v dubnu a díky bleskové spolupráci jej dokázal zprovoznit přibližně za měsíc. Velká část portálu přitom vznikla během třídenního interního hackathonu za podpory ŠKODA AUTO. Mezi oběma projektovými týmy po celou dobu vývoje probíhala intenzivní komunikace na denní bázi. Portál je založený na frameworku React Gatsby a cloudovém řešení AWS. BOOTIQ se postaral rovněž o UX a design.

„Výhodou NFT technologie je především její nezaměnitelnost. Majitel fyzického puku bude rovněž zapsán jako vlastník tokenu ve veřejném blockchainu Etherea. Záznamy o vlastnictví nelze neoprávněně měnit nebo kopírovat a vydávat je za originál. K účasti v aukci je třeba mít založenou kryptopeněženku Metamask a mít na ní dostatek prostředků. Unikátní NFT jsou draženy v kryptoměně ethereum, respektive v jeho ‚zabalené verzi‘ wrapped ethereum,“ vysvětluje Miroslav Jozefiak, projektový manažer BOOTIQ.

30 let ve znamení sponzoringu hokejových šampionátů

„Světový šampionát v ledním hokeji podporujeme jako oficiální hlavní sponzor již tři dekády. V roce významného výročí jsme chtěli rozšířit naše aktivity do dynamicky se rozvíjející oblasti digitálního vlastnictví. Oslovili jsme proto BOOTIQ jako technologického partnera, který poskytl své kapacity a know-how na vývoj portálu a celého IT řešení. Věřím, že i díky jeho podpoře bude naše premiérová exkurze do kryptosvěta úspěšná a prospěje dalšímu rozvoji českého mládežnického hokeje,“ říká Libor Šedivák, vedoucí marketingu ŠKODA AUTO Česká republika. Spolupráce české automobilky s Mezinárodní federací ledního hokeje začala již v roce 1992 na šampionátu v Praze a Bratislavě souhrou mezi sportovními výkony a představením nového modelu Škoda Forman. Nyní jsou vozy českého výrobce k vidění na každém mistrovském zápasu i v pořadatelských flotilách.

Ke každé vydražené NFT koláži získá uživatel originální dobový hokejový puk podepsaný skutečnou legendou české hokejové reprezentace. Zároveň se po úspěšném získání NFT a zadání skrytého kódu na webu stane členem připravovaného ŠKODA Hokejového klubu a bude následně zařazen do slosování o hodnotné ceny v rámci mistrovství světa v ledním hokeji v nadcházejících třech ročnících.

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z pěti specializovaných firem rozmístěných ve dvanácti pobočkách v České republice i na Slovensku. Díky nim je vždy po ruce lokálním šampionům stejně jako globálním hráčům z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group dnes tvoří více než 400 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Přináší tak komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodává firmám T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Zoot a více než stovce dalších klientů.

Newsletter