Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Rok 2019 byl pro Prazdroj úspěšný, díky tomu odvedl státu rekordních 6 miliard

Plzeňskému Prazdroji se v loňském roce podařilo zvýšit prodeje na domácím trhu i v zahraničí. Hospodářský růst se promítl do rekordních tržeb a umožnil společnosti odevzdat do státní pokladny historicky nejvyšší příspěvek ve výši 6 miliard korun.

Na domácím trhu se Prazdroji vloni podařilo meziročně vylepšit prodeje o necelé procento na 7,3 milionu hektolitrů piv. Zvýšený zájem zaznamenal jak v hospodách, tak i obchodech, což dokazuje, jak se Prazdroji vyplácí jeho péče o zvyšování kvality služeb a prostředí v obou prodejních segmentech. „Naše domácí prodeje výrazně podpořily úspěšné novinky, ať už v kategorii ležáků, tak mezi nealkoholickými pivy. Příkladem je čepovaná Gambrinus 11, která si rychle získala přízeň milovníků piv a zařadila se tak mezi vyhledávané ležáky. A vůbec nejrychleji – o 18 % – loni rostly prodeje nealkoholického piva Birell včetně jeho ochucených variant,“ uvádí generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.

Domácí úspěch dokázal pivovar přenést i do zahraničí, kde prodal celkem 4,5 milionu hektolitrů piv. Dařilo se přitom oběma exportním značkám, jak ležáku Pilsner Urquell, tak i Velkopopovickému Kozlu.

Úspěšná činnost Prazdroje v roce 2019 se promítla i do finančních výsledků společnosti. Tržby za zboží, vlastní výrobky a služby dosáhly rekordní úrovně 17 miliard korun, výsledek hospodaření po zdanění byl 4,8 miliard korun a kapitálové investice dosáhly výše 1,5 miliard korun. Do státní pokladny pak Prazdroj odvedl na přímých a nepřímých daních celkem šest miliard korun, což je jedním z největších firemních příspěvků státu v Česku. „Jsme velmi hrdí na to, že dlouhodobě patříme k největším přispěvatelům do tuzemského rozpočtu a že se tak můžeme podělit o svoji prosperitu s českou společností,“ říká Grant Liversage.

Letos Plzeňský Prazdroj své úsilí výrazně nasměruje k oživení celé české společnosti po koronavirové krizi. Do obnovy a návratu k normálnímu životu investuje více než 300 milionů korun. „Pandemie a s ní spojená vládní opatření dopadla velmi tvrdě na všechny obyvatele i firmy, nás nevyjímaje. Uvědomujeme si ale, jak je důležité opět nastartovat ekonomiku a pomoci tak rozhýbat českou společnost. Proto jsme se rozhodli, že musíme investovat do čtyř klíčových oblastí, kde opravdu můžeme a umíme pomoci – do záchrany gastronomického podnikání, do našich zaměstnanců, do našich spotřebitelů, kterým se budeme nadále snažit přinášet ten nejlepší zážitek, a do komunit v okolí našich pivovarů. Abychom opět pomohli nastartovat život v regionech a celkově přispěli k restartu společnosti,“ dodává Grant Liversage.

Prazdroj se stal jedním z iniciátorů projektu Nastartujeme Česko. Jeho cílenou a systematickou pomocí se mohou inspirovat i další společnosti a přispět tak k obnovení prosperity země.

Newsletter