Americké výnosy po včerejším mírném růstu opět klesají. V souvislosti s tím pozorujeme tlaky na slabší dolar. Zaměříme se na odpolední data z trhu práce, maloobchodu a průmyslu. Měny regionu ráno oslabily, zlotý a koruna aktuálně ztráty umazávají. Domácí měna se obchoduje pod 25,95 za euro.

Vydavatelé stravenek vyslyšeli výzvu na podporu restaurací. Teď je na řadě stát

Jde nejen o dočasné snížení provizí, ale třeba i tzv. cash back, který má přitáhnout zákazníky zpět do restaurací apod. „Situace v gastronomii je kritická. Proto jsme vyjednali různé podpory s ministerstvem průmyslu a obchodu, ale také se obrátili na stravenkové a rozvážkové firmy, jejichž podnikání je s osudem restaurací bytostně propojené. Zatímco „stravenkáři“ reagovali pozitivně a navázali na své programy z jara letošního roku, rozvážkové firmy mlčí,“ říká Luboš Kastner, garant projektu Moje restaurace AMSP ČR a spolumajitel skupiny Hospodska.cz.

Nyní je důležité, aby gastro segment dostal podporu nejen v době omezení až uzavření provozů, ale i v období následujícím. Dotace na mzdy, nájmy apod. beze sporu nejednomu podniku pomohou přežít. Následně ale bude nutné, aby se vrátili zákazníci, z nichž mnozí se drželi spíše doma i během letního uvolnění.

Právě k tomuto cíli směřují různé podpůrné programy stravenkových společností a měl by k nim směřovat i stát.

„Chceme proto nadále usilovat o dočasné snížení DPH na stravovací služby, legalizaci spropitného a úpravu plánovaného stravovacího paušálu tak, aby byla zajištěna jeho účelovost. Tedy že příspěvek zaměstnanců bude skutečně utracen za jídlo a nedojde tak k poklesu tržeb restaurací a kantýn. Případně o odložení paušálu na čas prosperity,“ doplňuje Luboš Kastner. „Podle studie Institutu oceňování majetku VŠE by stávající návrh neúčelového stravovacího paušálu znamenal pro gastro sektor snížení tržeb o 35 miliard Kč, což jde proti podpoře, kterou se snažíme gastro sektoru zajistit,“ dodává Kastner.

AMSP ČR sdružuje od roku 2001 na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na digitalizaci, rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní provozovny, malé restaurace, ženy v podnikání a podnikatele 55+

Newsletter