Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Vydavatelé stravenek vyslyšeli výzvu na podporu restaurací. Teď je na řadě stát

Jde nejen o dočasné snížení provizí, ale třeba i tzv. cash back, který má přitáhnout zákazníky zpět do restaurací apod. „Situace v gastronomii je kritická. Proto jsme vyjednali různé podpory s ministerstvem průmyslu a obchodu, ale také se obrátili na stravenkové a rozvážkové firmy, jejichž podnikání je s osudem restaurací bytostně propojené. Zatímco „stravenkáři“ reagovali pozitivně a navázali na své programy z jara letošního roku, rozvážkové firmy mlčí,“ říká Luboš Kastner, garant projektu Moje restaurace AMSP ČR a spolumajitel skupiny Hospodska.cz.

Nyní je důležité, aby gastro segment dostal podporu nejen v době omezení až uzavření provozů, ale i v období následujícím. Dotace na mzdy, nájmy apod. beze sporu nejednomu podniku pomohou přežít. Následně ale bude nutné, aby se vrátili zákazníci, z nichž mnozí se drželi spíše doma i během letního uvolnění.

Právě k tomuto cíli směřují různé podpůrné programy stravenkových společností a měl by k nim směřovat i stát.

„Chceme proto nadále usilovat o dočasné snížení DPH na stravovací služby, legalizaci spropitného a úpravu plánovaného stravovacího paušálu tak, aby byla zajištěna jeho účelovost. Tedy že příspěvek zaměstnanců bude skutečně utracen za jídlo a nedojde tak k poklesu tržeb restaurací a kantýn. Případně o odložení paušálu na čas prosperity,“ doplňuje Luboš Kastner. „Podle studie Institutu oceňování majetku VŠE by stávající návrh neúčelového stravovacího paušálu znamenal pro gastro sektor snížení tržeb o 35 miliard Kč, což jde proti podpoře, kterou se snažíme gastro sektoru zajistit,“ dodává Kastner.

AMSP ČR sdružuje od roku 2001 na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky, živnostníky i spolky. Je hlavním reprezentantem nejširšího podnikatelského segmentu v ČR, vedle legislativy, exportu, inovací, vzdělávání a financování MSP se zaměřuje na digitalizaci, rodinné firmy, řemeslníky, začínající podnikatele, lokální producenty a pěstitele, malé obchodní provozovny, malé restaurace, ženy v podnikání a podnikatele 55+

Newsletter