Přehlížená a nedoceněná Jižní Korea

Kulturní rozmach Jižní Koreje sahá daleko za její oficiální hranice. Jak korejská kultura, tak s ní i korejské zboží se ve světě těší čím dál tím větší oblibě. Z investičního hlediska si východoasijská země získala přízeň především v oblasti společností s vysokou tržní kapitalizací. V honbě za ziskem pak byly přehlédnuty menší firmy, u kterých je však potenciál růstu mnohem zajímavější.

Liliana Castillo Dearth, portfolio manažerka společnosti International Discovery Equity, se ve svém článku zveřejněném na serveru AllianceBernstein zaměřila právě na tzv. small cap společnosti v Jižní Koreji. Zahraniční investoři se doposud soustředili hlavně na velké společnosti, což potvrzuje fakt, že 31,1 % akcií těchto podniků drží ve svém portfoliu právě cizinci. V případě small cap firem je to pouze 5,7 % (viz. graf).

I přesto, že jsou valuace cenných papírů těchto společností s prémií, většina analytiků je stále přehlíží. V průměru se na akcie menších podniků soustředí zhruba tři analytici, u large cap jich je devatenáct. Pro neohrožené investory tak vzniká ideální příležitost, jak zhodnotit své prostředky na doposud opomíjených příležitostech.

Jednou z oblastí, k jejíž oblíbenosti silně přispěly především jihokorejské herečky a zpěvačky, je kosmetika. Ta se začíná hromadně vyvážet nejen do ostatních asijských zemí, ale postupně i na další kontinenty. Investoři tak mohou například profitovat na generaci čínských Millenials, neboli generaci lidí narozených ve druhé polovině 80. let. Právě ti jsou totiž největšími kupci korejské kosmetiky. Dle dat Euromonitor International se čínská poptávka po zkrášlujících přípravcích do roku 1999 už šestkrát znásobila. Pokud by se tento trend udržel, mohou se kosmetické firmy těšit na mnohem intenzivnější boom.

Slibný výhled do budoucna korejského kosmetického průmyslu potvrzuje i japonská finanční společnost Nomura. Dle jejích odhadů by se hodnota tohoto segmentu měla do roku 2024 vyšplhat až na 76,2 miliardy dolarů, což je asi 1,5krát více než v případě amerického kosmetického odvětví.

Druhou oblastí, která ve výčtu korejských small cap vyniká, je farmaceutika. Díky rostoucímu množství zdravotních pobytů, kvůli kterým jezdí do Koreje čím dál tím více lidí, získali farmaceutické společnosti potřebné zdroje na výrobu zcela nových produktů. Největší oblibě se těší především léky založené na rostlinné bázi, které se používají k potlačení příznaků menopauzy.

S tím, jak se celkově rozrůstá podíl těchto společností na korejském trhu, roste i zájem o expanzi do dalších zemí. Čeká se, že jakmile budou vyřešena všechna potřebná potvrzení pro vstup na evropský a americký trh, budou zároveň odemknuty dveře ke globálnímu růstu akcií těchto společností.

Korea povolila nevěru. Které akcie posílí?

Newsletter