Komentář Wallera z Fedu podpořil růst amerických výnosů a dolar. Kurz zpevnil pod 1,0800 za euro. Rostoucí evropské i americké výnosy negativem pro měny regionu. Koruna ve ztrátě nad 25,30 za euro.

Prozvonit a položit. Twitter míří do Indie

Společnost Twitter dnes přišla s informací o plánované koupi indického mobilního start-upu ZipDial. Odhadovanou cenu této transakce, která má být 30 až 40 milionů dolarů, zveřejnil server Techcrunch s odkazem na nejmenované zdroje. Společnost ovšem tuto částku nepotvrdila. Mikro-blogerská služba Twitter se díky této transakci rozroste i na druhý největší mobilní trh světa.

ZipDial se sídlem v „indickém Sillicon Valley“ – Bengaluru funguje od roku 2010 a spotřebitelé si již na tuto službu zvykli. Prakticky funguje tak, že zavolají na číslo, zavěsí těsně před navázáním spojení a neplatí tedy za hovor žádný poplatek. Následně obdrží promo zprávu či promo hovor. Pokud je například zaujme plakát s odkazem na nadcházející koncert, vytočí pouze uvedené číslo, po zazvonění zavěsí a zpětně jim přijde sms, nebo přijmou hovor, z kterého se dozví další informace, které plakát neobsáhl. To vše, aniž by je to stálo jediný cent. V případě, že mají své oblíbené TV pořady, televizní stanice nabízí službu, díky které nezmeškají nikdy svůj oblíbený seriál, talk show nebo film. Jednoduše je prozvoní v konkrétní čas daného pořadu.

Mezi klienty tohoto start-upu patří například firmy IBM, Yum! Brands, pod níž spadá KFC s jejich proklatě dobrým kuřetem, nebo Gilette od Procter & Gamble.

Služba těží především z místní tradice komunikovat prostřednictvím tzv. nepřijatých hovorů. Lidé například ze zvyku prozvoní známého jako signál k příjezdu na dohodnuté místo určení, aniž by museli platit za telefonní hovor. A přesně takové „unikátní chování“ stálo za zrozením ZipDialu, uvedl start-up ve svém prohlášení ohledně dohody s Twitterem.

„Tato akvizice výrazně navýší naše investice v Indii, která je zároveň jednou ze zemí, ve kterých vidíme velký potenciál růstu,“ uvedl Twitter.

Takový obchod je dalším z řady případů, kdy nováčka na scéně odkoupil jeden z globálních tech gigantů. Minulý rok Facebook koupil indický start-up Little Eye Labs, který vytváří analýzy výkonnosti a monitorovací nástroje pro mobilní aplikace. V loňském roce i Yahoo! Koupil pouhý rok existující start-up Bookpad, jehož služba umožňuje vývojářům přidat prohlížení dokumentu a jeho editaci k jejich vlastním aplikacím. Služba konkuruje například společnosti Google a Crocodoc v oblasti prohlížení dokumentů. Z toho je patrné, že většina tech gigantů hledá způsob, jak se dostat do rozvojových částí světa a jejich ambice se tak překrývají.

Newsletter