Evropské výnosy dále rostou, americké korigují včerejší růst. Dolar zůstává nad 1,0700 za euro. Koruna se po včerejším oslabení drží nad 25,20 za euro.

Rady investičního veterána

Miliardář a investiční veterán Leon Cooperman patří ve svém oboru mezi ty nejzkušenější . Za svou dlouholetou kariéru strávil 25 let jako výkonný ředitel americké investiční banky Goldman Sachs. Poté si založil vlastní fond pod názvem Omega Advisors, který dnes spravuje celkem 9,4 miliardy dolarů.

Za svůj život viděl Cooperman na trzích všechno možné i nemožné. Díky svým zkušenostem ví přesně, kdy je čas akcie prodávat a kdy si naopak zachovat klidnou hlavu. Jeho přístup je po celou dobu jeho kariéry založen především na fundamentálním investování. Kdy tedy prodávat?

Když ceny rostou

Dle Coopermana je situace, kdy ceny rostou, tím nejkvalitnějším důvodem, proč začít s prodejem. Jakmile by koupil akcii, o které ví, že je podhodnocená, a její cena by stoupala, aniž by se cokoliv jiného změnilo, tak by okamžitě prodal.

„Jakmile je dosaženo cíle, okamžitě zmizte,“ přepisuje jeho slova server Business Insider.

Když se věci nevyvíjí podle očekávání

„Svým spolupracovníkům neustále říkám, zůstaňte na vrcholu své firmy.“ Cooperman tak podporuje své zaměstnance k tomu, aby neustále hovořili s konkurencí, dodavateli, no prostě s každým, aby tak získali maximální přehled o dění na trhu a v ekonomice. Jakmile se děje něco, co nikdo neočekával, „okamžitě zmite dřív, než dojde k vraždě.“

Když je čas pro něco nového

Pokud Coopermanův tým přijde s novým nápadem pro akcii, která má mnohem lepší risk-reward ratio než všechny ostatní držené, je potřeba se těch méně atraktivních okamžitě zbavit.

„Nejsme Federální rezervní systém a neumíme tisknout peníze- Z toho důvodu je vždy potřeba vyměnit něco za něco,“ řekl Cooperman.

Když je potřeba vyhnout se újmě

Pokud se změní váš pohled na trh, můžete se uklidit k opcím či futures. Jakmile se ale z vašeho býčího pohledu stane medvěd a rozhodnete se omezit svou expozici, prodávejte.

„V roce 2008 se nám nevedlo, jelikož jsme podcenili význam Lehman Brothers,“ přiznal Cooperman. „Faktem ale je, že v takových případech je jednoduše potřeba vyhnout se evidentní újmě.“

Newsletter