Sociální sítě porazí „tištěné dinosaury“ v reklamě v roce 2020

Světové reklamní výdaje v sociálních médiích předstihnou „tištěnou konkurenci“ v následujících čtyřech letech. Reklama v sociálních sítích se ročně zvyšuje o pětinu a v roce 2019 dosáhne 50,2 miliardy dolarů, u tištěných médií to bude 50,7 miliardy. V roce 2020 už ale budou sociální média jednoznačně dominovat. S odkazem na zprávu agentury Zenith to napsala CNBC.

Reklama na platformách jako je Facebook nebo Twitter bude v roce 2019 tvořit pětinu veškeré internetové inzerce. Vzroste tak z letošních šestnácti procent.

Sociální média těží z rychlého osvojení mobilních technologií, dostávají se do každodenního života svých uživatelů. Pro mnohé uživatele jsou ústředním bodem jejich společenského života, a také hlavní zdroj zpráv. Reklama na sociálních sítích zapadá do toku zpravodajství, je mnohem účinnější než přerušovaný bannerový formát, zejména v případě mobilních telefonů, ukázala studie.

Výdaje na programatickou reklamu se v roce 2017 zvýší o třetinu

Vzestup výdajů sociálních médií je součástí širšího růstu reklamního průmyslu. Globální výdaje na reklamu se v příštím roce zvýší o 4,4 procenta, tedy zhruba stejným tempem jako letos. Porostou navzdory politickým nejistotám jako byly například americké prezidentské volby nebo referendum o brexitu.

Zenith odhaduje růst výdajů v roce 2018 také na 4,4 procenta. V roce 2019 pak tempo zpomalí na 4,1 procenta. Světový růst reklamy je od roku 2010 stabilní, ročně se zvyšuje od čtyř do pěti procent, zpravidla na úrovni tempa růstu světového HDP nebo pod ním.

Další slibným segmentem je online video, tento formát roste ročně o 18 procent. Do roku 2019 by měly výdaje na online video dosáhnout celosvětově 35,4 miliardy dolarů, u rádia se čeká 25 miliard. Televizní trh ale online video zatím stále neporazí. Ještě v roce 2019 bude online video tvořit jen pětinu trhu televizního.

Anticenu Sexistické prasátečko dostal výrobce nožů a hudební klub

Newsletter