Evrpské i americké výnosy rostou. Dolar ve ztrátě nad 1,0660 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna navýšila zisky k 25,25 za euro.

Spotify loni dosáhlo rekordních příjmů. Roste ale i ztráta

Ačkoli za sebou máme téměř pět měsíců roku 2016, švédská hudební společnost Spotify teprve zveřejnila své finanční výsledky za rok 2015. Obecně je známo, že společnost v posledních několika letech roste mílovými kroky – skutečná čísla za rok 2015 jsou však mnohem větší, než by někteří očekávali.

Spotify mělo v roce 2015 příjmy ve výši necelých 2,2 miliardy dolarů, což je nejvíce za jeho dosavadní působení. Ačkoli je toto číslo pro společnost velkým milníkem, čas k oslavám zatím není. V loňském roce totiž vzrostla také čistá ztráta společnosti – poskočila na 194 milionů dolarů.

Odborníci: Netflix to bude mít v Česku těžké

Spotify byla v hudebním průmyslu ohniskem mnoha útoků, zejména kvůli svému „freemium“ modelu, ve kterém lidé mohou poslouchat tolik hudby, kolik se jim zlíbí, aniž by za ni museli platit. Platí „pouze“ reklamou. Tito posluchači tvoří převážnou část téměř 90 milionů uživatelů, které Spotify ke konci roku 2015 evidovala. Placený přístup k hudbě využívá „pouze“ 28 milionů uživatelů. Příjmy z reklamy byly v roce 2015 ve výši 219 milionů dolarů. To je však pouze cca 10 procent celkových příjmů firmy. Zbylé 1,95 miliardy dolarů pochází od placených uživatelů. To jen dokazuje, jak cenní tito zákazníci ve skutečnosti jsou.

Čísla Spotify přehledně

  • Celkové příjmy – nárůst až 80 procent na 2,18 miliardy dolarů v roce 2015 oproti 1,21 miliardy dolarů v roce 2014
  • Čistá ztráta – nárůst o 6,7 procenta na 194 milionů dolarů v roce 2015 oproti 181 milionům dolarů v roce 2014
  • Příjmy z reklamy – nárůst až 98 procent na 219 milionů dolarů v roce 2015 oproti 110 milionům dolarů v roce 2014
  • Příjmy z předplatného – nárůst až 78 procent na 1,95 miliardy dolarů v roce 2015 oproti 1,09 miliardy dolarů v roce 2014
  • Autorské poplatky – nárůst až 85 procent na 1,83 miliardy dolarů v roce 2015 oproti 984,8 milionům dolarů v roce 2014.

Služba Apple Music získala za půl roku deset milionů uživatelů

Newsletter