Na amerických trzích se dnes z důvodu státního svátku Dne díkůvzdání neobchoduje. Dolar posiluje v dolarovém indexu i proti euru. Koruna smazala ztráty a jako jediná v regionu se krátce dostala do zisku. Hranice 26,11 za euro prolomena nebyla.

T-Mobilu v 2018 rostly tržby meziročně o 0,8 %, investice vyšší o 8 %

Rok 2018 byl pro T-Mobile Czech Republic rokem velkých změn i úspěchů. Především Magenta 1, nový produkt kombinující pokročilé FMC služby, přispěla k dobrým výsledkům. Celkové tržby z mobilních a fixních služeb, včetně prodeje zařízení, překročily v roce 2018 27 miliard korun, což představuje roční nárůst o 0,7 %. Intenzivní využívání datových služeb se odráží v podílu nehlasových služeb na ARPU z mobilních služeb, jež dosáhlo téměř 51 %.

V roce 2018 investoval T-Mobile 4,2 miliardy Kč (o 300 milionů Kč více než v roce 2017) a představil řadu nových produktů a služeb. Operátor začal s výstavbou vlastní optické sítě, zlepšil síť mobilní a ve spolupráci s ostatními operátory dokončil pilotní pokrytí pražského metra mobilním signálem mezi stanicemi Muzeum a Roztyly.

„Rok 2018 prokázal, že naše strategie zaměřující se na integrované služby přináší hmatatelné výsledky. Věří nám více zákazníků, kteří využívají stále více druhů našich služeb. To se projevuje v dobrých finančních výsledcích,” komentoval José Perdomo Lorenzo, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodal: „Pro mě osobně je práce s tak profesionálním a angažovaným týmem skvělou zkušeností a příležitostí.“

T-Mobile mobilní služby k 31. prosinci 2018 používalo téměř 6,2 milionu zákazníků, z toho 65 % (téměř 4 miliony), byli zákazníci tarifní. T-Mobile změnil pro vybrané fixní služby způsob pořízení koncového zařízení. Zákazníci si už zařízení nekupují, ale pronajímají, a získávají tak mj. výhodu průběžné údržby a aktualizace. Pevné služby včetně xDSL, Pevný internet vzduchem nebo Pevný internet do zásuvky v současnosti využívá 251 000 zákazníků, včetně 75 000 těch, kteří si službu pořídili v posledních 12 měsících. T-Mobile televizní služby fungující na IPTV nebo satelitní platformě využívá téměř 86 000 zákazníků, což je o 49 000 více než v roce 2017.

Zatímco počet provolaných minut nebo SMS stagnuje, celkové množství dat přenesených v síti operátora dále výrazně stouplo. Objem dat v mobilní síti se zvýšil o 26,1 % a dosáhl téměř 55 300 TB. Ještě větší nárůst zaznamenal objem dat přenesený prostřednictvím konvergovaných řešení – téměř o 150 % (více než 172 800 TB). K intenzivnímu využívání datových služeb přispělo mj. uvedení služby Pevný internet do zásuvky nebo Magenta 1 tarifů, umožňující sdílet data ve skupině uživatelů či využívat extra příděl dat.

Newsletter