Japonská centrální banka ukončila režim záporných sazeb a cílení výnosové křivky. Kurz jenu oslabil k 150,00 USDJPY. Dolar se obchoduje v zisku pod 1,0870 za euro. Koruna oslabila nad 25,20 za euro.

Tradiční banky v nesnázích. Když nestíhají, pomůže FinTech

Dnes si mnozí hráči na trhu uvědomují, že tradiční finanční instituce jednoduše samy nezvládají pokrýt všechny potřeby moderních malých firem. A právě proto je klíčová spolupráce. Takové společné prostředí pak prohlubuje propojení mezi tradičními a netradičními poskytovateli finančních služeb, neboť stále více firem oceňuje hodnotu sdílených dat. 

Izabella Gabowicz, generální ředitelka Sensibill (společnost zabývající se správou příjmů a výdajů), nedávno pro server PYMNTS.com uvedla, že tento trend ve finančním prostředí malých podniků zaznamenala, ačkoli tomu tak dříve nebylo. 

V průběhu uplynulého měsíce oznámila společnost Sensibill, že je nejnovějším fintechem dlouhé řady společností, které spolupracují s tradičními finančními institucemi, aby mohly uspokojit bankovní potřeby malých a středních firem. Firma spolupracuje se skotskou Royal Bank, která bude nabízet zákazníkům malých a středních podniků právě řešení Sensibill.

Jak řekla Gabowicz, jedná se o nově vzniklé dynamické partnerství, které vyhovuje každému. „Pro malé podniky je největší výhodou, že klienti, aby měli přístup ke všem svým finančním údajům a službám, již nemusí přecházet z portálu do portálu nebo z aplikace do aplikace,“ přepisuje její slova server PYMNTS.com.

 „Uživatelé mají vylepšený přístup a perspektivu své finanční správy,“ uvedla Gabowicz. „Malé a střední firmy chtějí inovativní služby, ale odmítají mít množství oddělených účtů, aby získaly kompletní obraz svého finančního portfolia. Přistupovat k transakční historii a všem finančním službám z jednoho místa nebo z pár sloučených míst je tak jasným benefitem pro majitele a jednatele menších firem, kteří se díky tomu mohou zaměřit na vedení svého podniku namísto snažení se o to, zůstat v obraze, co se týče jejich finanční situace,“ dodala.

Když malé podniky začnou vyjadřovat frustraci a nespokojenost se svými finančními institucemi, objeví se možnost získat high-tech řešení přímo od bank, tudíž nemusí jít za třetí stranou, a právě to obohacuje i samotné finanční instituce.

Pro malé podniky není žádným problémem přijmout myšlenku spojení fintechu s tradičními finančními institucemi. A pro tradiční banky není tato spolupráce taky nějakým těžkým rozhodnutím, neboť jim přináší větší spokojenost zákazníků, kteří pak nemají důvod banku měnit.

 „Spolupráce umožňuje bankám skutečně se soustředit na věci, které jsou pro ně klíčové,“ poznamenala generální ředitelka. „Pokud se pokoušíte provést řadu různých služeb pro koncové uživatele, je opravdu těžké dělat dobrou práci, neboť nemáte stanovené priority. Ale spolupráce se specifickým poskytovatelem služeb vám umožní soustředit se na vaše prioritní zájmy a přitom podávat i excelentní výkony,“ vysvětlila. 

„O něco náročnější však bylo přimět banky, aby myšlenku sdílených dat vůbec přijaly,“ přiznala dále Gabowicz. „Počáteční reakce byla velmi negativní. Banky se obhajovaly tím, že jsou to jejich vlastní nasbíraná data a že jejich sdílení je pro ně nepřijatelné. I když v tom ze začátku viděly špatnou věc, stalo se, že na to již dnes začínají přistupovat,“ dodala. 

Tento postupný posun sentimentu je součástí i toho, co stojí za nedávným nárůstem využití API, které propojuje FinTech a bankovní platformy.

„Banky to začínají chápat jako čisté pozitivum. Stejně tak musejí být schopny sdílet svá data i další finanční instituce a fintechy. To znamená, že mohou vytvářet řešení v rámci vlastního setu nabídek, které jim umožní být agregátory informací například ve wealth managementu nebo v jiných oblastech. Tudíž mohou poskytnout i širší představu o finančních aktivech – nejen těch, které jsou v bance,“ je přesvědčena Gabowicz.

V případě partnerství s Royal Bank of Scotland nabízí společnost Sensibill řešení, které pomáhá malým podnikům digitalizovat to, co se tradičně dělá manuálně (papírování, správa výdajů, uchovávání záznamů apod.). Jednoduše řečeno to pro firmy znamená snazší a rychlejší přístup k datům, ale také větší organizovanost, když přijde na čas daní a auditů.

„Toto řešení šetří spoustu času. Pro každý podnik je snazší se podívat do digitalizovaných záznamů než hledat informace mezi papíry nebo účtenkami schovanými v krabici od bot,“ shrnula šéfka Sensibill.

Sdílená data zkrátka přináší řešení, která s sebou nesou přidanou hodnotu, ale také ukazují, že mohou pomoci jak malým a středním podnikům, tak poskytovatelům finančním služeb pokrýt jejich vlastní potřeby.

Newsletter