Třetí světová válka z pohledu nejbohatšího Číňana

Třetí světová válka se blíží a bude to to dobrá věc, míní jeden z nejbohatších Asiatů.

Jack Ma, zakladatel a šéf internetové společnosti Alibaba, se takto vyjádřil během úterního zasedání Economic Club of New York. Dle jeho názoru nás internet a jeho různé platformy přivede na práh globálního konfliktu. Nebudou však proti sobě bojovat státy mezi sebou, nýbrž společně se postaví všem společenským neduhům.

„Třetí světová válka určitě nastane, nebude to však válka mezi národy,“ přepisuje Maova slova server CNBC. „Tento konflikt sjednotí země, které se pak postaví všem nemocem, chudobě i klimatickým změnám. Tohle věřím, že je naše budoucnost.“ Jak sám Jack Ma tvrdí, tento boj je jeho životní vášní a společnost Alibaba k tomu může jen přispět. „Není to o penězích, ale o snech,“ zaznělo v závěru proslovu optimisticky.

Společnost Alibaba v současnosti pracuje na rozsáhlé mezinárodní expanzi. Její zakladatel proto cestuje po Spojených státech, aby svou platformu představil celému podnikatelskému sektoru. Ačkoliv si někteří myslí, že by tímto krokem mohl přenést vlastní trh do Spojených států a stát se tak přímým konkurentem Amazonu, sám Ma zdůraznil, že jeho společnost není analogií amerického internetového gigantu.

„Z amerického pohledu na věc je Amazon pravděpodobně jediným e-komerčním modelem. Naše platformy jsou však odlišné,“ vysvětlil Ma. Dle jeho slov Alibaba nenakupuje, neprodává ani nedoručuje zboží, stejně tak nevlastní žádné inventáře ani sklady. Jeho společnost je naopak klíčem pro malé podniky, které hledají úspěch na digitálním trhu.

„Hluboce respektujeme eBay i Amazon, věříme však, že tato příležitost dohromady s naší strategií pomůže i menším podnikatelům dostat se do Číny, kde pak budou moci nabízet své produkty a služby,“ řekl zakladatel Alibaby. Poukázal přitom na fakt, že čínská střední třída již dávno dosáhla velikosti americké populace a stále roste.

Nová strategie Alibaby má tak představovat příležitost pro americké podnikatele, kteří mají zájem na tom, expandovat dále do světa a rozšířit tím svou klientskou základnu. „Dvacet let se Čína zaměřovala výhradně na export. Příštích deset až dvacet let by se však měla zaměřit více na stránku dovozu. Rudý drak se prostě musí naučit nakupovat a utrácet na globální trhu,“ řekl Ma. „Věřím, že malé americké podniky a hlavně americké produkty by měly využít internet a dostat se skrze něj do Číny.“

V rámci své americké tour však Jack Ma má vyjma e-komerčních projektů i další žhavé typy. Alibaba  plánuje další obchody zahrnující její cloud computing technologie, které budou výzvou nejen pro Amazon, ale i Google a Microsoft. Poté, co v květnu firma reportovala silné zisky, hledá další způsoby jak co nejvíce profitovat z amerického trhu. Za zmínku stojí například investice do Snapchatu či uvažování o expozici v hollywoodském filmovém průmyslu.

Jack Ma zachraňuje Alibabu

Newsletter