Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Under Armour – bude jednou Teslou sportovního zboží?

Under Armour je známý výrobce sportovního zboží z USA, který je rovněž zářným příkladem splněného snu každého podnikatele.

Značka byla založena svým nynějším CEO Kevinem Plankem ve sklepě domu jeho matky v roce 1996. Jeho primární idou byla lehčí a prodyšnější trička pod dresy. Cílem bylo řešení problému s těžkými potem nasáklými bavlněnými triky, která jako aktivní hráč amerického fotbalu musel měnit několikrát za zápas. Stvořil proto lehká, pot odvádějící trička se značkou Under Armour, která se stala jeho klíčovým produktem a která zprvu prodával na parkovišti po zápasech přímo z kufru svého auta.

Díky výborným manažerským schopnostem a neustálému rozšiřování portfolia značky, rostou od roku 2005 tržby tempem kolem 30 % ročně po dobu neuvěřitelných 15 let. Proto nyní, o dvě desetiletí později po založení firmy, stojí Plank u kormidla firmy s plánovaným obratem více než 5 mld. USD ročně a tržní hodnotou kolem 12 mld. USD.

Firma loni koupila celosvětovou aplikaci pro fitness tracking Endomondo a MyFittnessPall, která umožnila jejich vlastní sociální síti Connected Fittness obsluhovat přes 120 milionů uživatelů. Trochu otázka je cesta marketingového využití do budoucna, ale jsem si jistý, že tohle bude časem ten správný krok, který formě umožní získat náskok před konkurencí, stejně tak i oblibu mladé generace.

Silné stránky

  • Kevin Plank – tento člověk je nejenom schopný manažer, ale i vizionář.
  • Inovace – nedávno firma představila novou řadu obuvi, která je „chytrá“. Umožňuje totiž spárování s chytrým telefonem a přenos dat během přímo tréninku. Obuv Vám po šesti výskocích zjistí, v jaké jste aktuálně kondici, a doporučí intenzitu tréninku.
  • Experimentují s použitím 3D tisku k výrobě podrážek na míru u vysoko výkonnostní obuvi. Jako první představili závodní obuv vyrobenou pomocí 3D tisku podrážek.
  • Velmi chytrý marketing, díky akvizici fitness aplikací a sociální síti Connected Fitness. Trendy moderní značka pro mladou generaci.
  • Roční tržby rostou mezi 27-32% za posledních sedm let.

Slabé stránky

  • Snižující se marže, která v roce 2016 klesla na 45,72 % a je horší než u konkurence.
  • Proti gigantům typu NIKE (32 mld. USD tržeb) a Adidas (17 mld. USD tržeb) se pořád jedná o nevelkou firmu.

Příležitosti

  • Rozvoj do dalších zemí světa zejména Evropy. Tvorba a rozvoj silné moderní globální značky.
  • Pokračování tempa růstu i v dalších letech. Pokud výsledky za 4Q 2016 ukážou opětovný růst, investoři opět uvěří „růstovému příběhu“ firmy.
  • Poměrně zajímavá cena akcie kolem 26 USD za akcie typu „C“ láká ke koupi.

Hrozby

  • Konkurence se po letech dostala z hibernace a začíná harašit moderními technologiemi.
  • Adidas ukázal obrovský návrat, zejména díky novým materiálům podešve bot z pěny Boost, na které konkurence doteď hledá odpověď. Tržby v roce 2015 jim vzrostly o 16 % a letos to rozhodně nebude horší.
  • Firma Nike se rovněž probrala z vývojové letargie způsobenou roky úspěšnou technologií Nike AIR a začíná zbrojit novými vylepšenými produkty. Tržby stabilně rostou kolem 10% ročně.
  • Na americkém trhu probíhá zuřivý konkurenční boj, jehož výsledkem jsou klesající marže všech účastníků, což má pochopitelně dopady i na Under Armour.
  • Tržby Under Amour za 1Q a 2Q 2016 klesaly, což mnohé analytiky vedlo ke snížení investičních doporučení a spekulacím o ukončení stabilního růstu značky jejím „tržním dozráním“ a „tvrdé konkurenci“. Nicméně, tržby za 3Q 2016 hlásí návrat růstu.

Technická analýza

Akcie po sérii negativních investičních doporučení, klesly na zajímavou úroveň kolem 25 USD, která je support linií, jež by měla teoreticky vést k zastavení poklesu ceny.

Zhodnocení

I přesto že akcie ztratily v roce 2016 kolem 36 % své hodnoty, je současný ukazatel P/E na úrovni 57, odhadovaný P/E na příští rok se pak nachází kolem hodnoty 36. Under Armour je tak dle těchto čísel poměrně „drahá“ akcie.

Ve špatném P/E je ale zahrnuta vášeň Kevina Planka pro firmu, kterou potvrzuje fakt, že naprostá většina příjmů je zpátky reinvestována do dalšího rozvoje a růstu. Pokud se potvrdí pozitivní výsledky za 4. čtvrtletí 2016, věřím, že firma může časem dohnat své dva největší rivaly.

Newsletter