Vítej, Kofolo! Černý nápoj vstoupí na burzu v prosinci

(Aktualizováno 10:43) Obchodování s akciemi nápojářské společnosti Kofola na pražské burze by mělo začít 2. prosince. Cenové rozpětí bude od 500 do 650 korun za akcii. Novinářům to dnes řekl generální ředitel Burzy cenných papírů Praha Petr Koblic. Prospekt emitenta, prostřednictvím kterého Kofola nabídne akcie, schválila Česká národní banka s účinností od 20. listopadu.

„Nyní nás čeká velká informační kampaň, kde bychom rádi široké veřejnosti a institucionálním investorům vysvětlili, proč stojí za to podílet se na našem růstu,“ uvedl finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš. Akcie je možné objednat u České spořitelny nebo u jiného obchodníka s cennými papíry od 20. listopadu do 1. prosince.

Primární úpis akcií se uskuteční v Praze, následně Kofola požádá o duální listing akcií ve Varšavě. Tam by se s akciemi Kofoly mělo začít obchodovat 9. prosince. O žádném dalším trhu společnost neuvažuje.

Nabídka akcií se bude skládat z veřejné nabídky v Česku, Polsku a na Slovensku. Celkově se bude skládat z až 275.000 nově vydaných akcií a až 825.000 existujících akcií nabídnutých k prodeji jedním ze současných akcionářů, společností CED Group (Enteprise Investors). Vzhledem k silnému zájmu investorů se množství nabídnutých akcií může navýšit o dalších 1,075 milionu existujících akcií v závislosti na prodejní ceně. Celkový počet akcií by se tak mohl dostat až na 2,175 milionu.

Koblic upozornil na to, že Kofola by měla patřit do desítky největších společností obchodovaných na pražské burze, její zastoupení v indexu by se mělo blížit dvěma procentům.

Společnost již dříve deklarovala, že chce vyplácet na dividendách 30 procent čistého zisku.

Kofola letos své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy. V říjnu oznámila, že společnost Kofola ČeskoSlovensko navýší svůj základní kapitál ze současných dvou milionů korun na 2,2 miliardy korun. Má se tak stát vydáním 22 milionů nových akcií, přičemž každá bude mít nominální hodnotu 100 korun.

Skupině Kofola letos vzrostl za tři čtvrtletí prodej meziročně o 16,3 procenta na 5,56 miliardy korun. Jde o nejlepší výsledek skupiny. Ta má osm výrobních závodů, působí v Polsku, ČR, na Slovensku, ve Slovinsku a v Rusku. Zaměstnává 2300 lidí, z toho zhruba 700 v Česku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Většinovým vlastníkem Kofoly je společnost KSM Investment, která patří rodině Samarasů, jež značku Kofola po roce 1990 oživila.

Newsletter