Kauza vypouštění více než povoleného množství emisí se rozhodně netýká jen Volkswagenu, zveřejnil na základě svých provedených testů německý autoklub ADAC. Výsledky dle něj ukazují na problém u značek Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo a dalších. Ty všechny dle klubu vypouštějí v přísnějších testech podstatně více emisí. Někdy i desetkrát víc oxidů dusíku, než kolik ukazovaly stávající testy Evropské unie. Akcie Volkswagenu dnes rostou o bezmála 4 %, v plusu se drží i další automobilky.
ADAC podrobil vybrané vozy stávajícímu evropskému testu NEDC, který vychází z laboratorních měření. Výsledky pak porovnal s druhým testem WLTC, vyvinutým pod vedením OSN. I u tohoto testu je základem laboratorní měření. Celý cyklus je však delší a podle pozorovatelů se má za to, že lépe odráží podmínky reálného provozu. Současné plány počítají s tím, že Evropská unie by tento test měla zavést v roce 2017, podotkl britský list The Guardian.
Nejhorších emisních výsledků v testu WLTC podle údajů ADAC dosáhly vozy Nissan X-Trail 1.6 dCi, Renault Espace Energy dCi 160 či Jeep Renegade 2.0. Mezi desítku vozů s nejhoršími výsledky se zařadila i auta Renault Grand Scénic a Renault Kadjar.
#Volkswagen a kauza #dieselgate. O milionech „škodných“ na silnici a odhodlání Evropy uregulovat se k smrti. Zamyšlení hlavního ekonoma Roklen24 Lukáše Kovandy
Posted by Roklen24 on 28. září 2015
První z těchto vozů (Nissan X-Trail 1.6 dCi) v testu WLTC produkoval více než čtrnáctkrát více oxidů dusíku, než kolik ukazovaly stávající evropské testy. Mluvčí Nissanu podle listu The Guardian uvedla, že automobilka považuje za svůj závazek dodržovat zákony a pravidla na všech trzích. Obdobně reagoval i mluvčí skupiny Renault, který podotkl, že vozidla této automobilky nejsou vybavena zařízeními umožňujícími falšovat údaje o emisích.
Více než čtrnáctinásobné emise oxidů dusíku oproti oficiálnímu testu naměřil ADAC u auta Volvo S60 D4. Mluvčí automobilky ale uvedl, že v tomto případě bylo auto porouchané a podnik záležitost vyšetřuje.
Skandál s emisemi propukl v druhé polovině září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila německý automobilový koncern Volkswagen, že u téměř půl milionu vozů VW a Audi s naftovými motory, které se za posledních sedm let v USA prodaly, používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
Předseda německého ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH) Jürgen Resch v rozhovoru s ČTK ve středu uvedl, že skandál kolem falšování údajů o měření emisí bude mnohem širší a neomezí se pouze na Volkswagen.