VWGate? ADAC ukázal na Renault, Nissan, Hyundai, Citroen…

Kauza vypouštění více než povoleného množství emisí se rozhodně netýká jen Volkswagenu, zveřejnil na základě svých provedených testů německý autoklub ADAC. Výsledky dle něj ukazují na problém u značek Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo a dalších. Ty všechny dle klubu vypouštějí v přísnějších testech podstatně více emisí. Někdy i desetkrát víc oxidů dusíku, než kolik ukazovaly stávající testy Evropské unie. Akcie Volkswagenu dnes rostou o bezmála 4 %, v plusu se drží i další automobilky.

ADAC podrobil vybrané vozy stávajícímu evropskému testu NEDC, který vychází z laboratorních měření. Výsledky pak porovnal s druhým testem WLTC, vyvinutým pod vedením OSN. I u tohoto testu je základem laboratorní měření. Celý cyklus je však delší a podle pozorovatelů se má za to, že lépe odráží podmínky reálného provozu. Současné plány počítají s tím, že Evropská unie by tento test měla zavést v roce 2017, podotkl britský list The Guardian.

Nejhorších emisních výsledků v testu WLTC podle údajů ADAC dosáhly vozy Nissan X-Trail 1.6 dCi, Renault Espace Energy dCi 160 či Jeep Renegade 2.0. Mezi desítku vozů s nejhoršími výsledky se zařadila i auta Renault Grand Scénic a Renault Kadjar.

 

#Volkswagen a kauza #dieselgate. O milionech „škodných“ na silnici a odhodlání Evropy uregulovat se k smrti. Zamyšlení hlavního ekonoma Roklen24 Lukáše Kovandy

Posted by Roklen24 on 28. září 2015

První z těchto vozů (Nissan X-Trail 1.6 dCi) v testu WLTC produkoval více než čtrnáctkrát více oxidů dusíku, než kolik ukazovaly stávající evropské testy. Mluvčí Nissanu podle listu The Guardian uvedla, že automobilka považuje za svůj závazek dodržovat zákony a pravidla na všech trzích. Obdobně reagoval i mluvčí skupiny Renault, který podotkl, že vozidla této automobilky nejsou vybavena zařízeními umožňujícími falšovat údaje o emisích.

Více než čtrnáctinásobné emise oxidů dusíku oproti oficiálnímu testu naměřil ADAC u auta Volvo S60 D4. Mluvčí automobilky ale uvedl, že v tomto případě bylo auto porouchané a podnik záležitost vyšetřuje.

Skandál s emisemi propukl v druhé polovině září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila německý automobilový koncern Volkswagen, že u téměř půl milionu vozů VW a Audi s naftovými motory, které se za posledních sedm let v USA prodaly, používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Předseda německého ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH) Jürgen Resch v rozhovoru s ČTK ve středu uvedl, že skandál kolem falšování údajů o měření emisí bude mnohem širší a neomezí se pouze na Volkswagen.

Newsletter