Zábava a miliardy. To je blockchain v herním průmyslu

Kryptosvět přitahuje množství hráčů a jednotlivců zapojených do herního průmyslu, neboť je mezi těmito dvěma ekosystémy nemalé množství podobností. Nejvýraznější je ten fakt, že virtuální zboží zde může být směněno za měnu s nuceným oběhem.

Například hráči World of Warcraft (WoW) již v roce 2004 začali chápat, že virtuální herní předměty, jako jsou zbraně, goldy (herní měna) atd., získané během hraní mohou být vyměněny za peníze.

„V roce 2007 se World of Warcraft velmi rozšířil a trh virtuálních předmětů začal nabírat na popularitě,“ uvedl Jared Psigoda, dlouhodobý hráč a výkonný ředitel společnosti BitGuild. „Mnozí lidé nakupovali WoW goldy a zbraně, aby se na svých účtech posunuli na vyšší level. Začal jsem s podnikáním, když jsem cestoval do Číny, abych prodával virtuální zboží americkým a evropským hráčům, kteří hraním hry nechtěli trávit tolik času, ale chtěli stejné výhody jako ti, kteří hře obětovali obrovské množství času.“

Je očividné, že hráči již dlouho rozumí hodnotě, kterou mohou mít virtuální předměty během obchodování v reálném světě. A jak kryptoměnový trh nadále nabírá na síle, virtuální herní předměty, jako jsou meče a kovy, jsou nyní tokenizovány ve hrách využívajících blockchain technologii, což umožňuje hráčům vlastnit virtuální majetek a obchodovat s ním na sítích za účelem zisku.

Evoluce hry Cryptokitties

Populární blockchain hra CryptoKitties je jedním z nejlepších příkladů toho, jaká mají tokenizovaná aktiva vliv na herní průmysl. Již od spuštění této hry, což bylo na konci listopadu loňského roku, utratili hráči více než 19 milionů dolarů během obchodování s virtuálními kočkami žijícími na ethereum blockchain síti.

Podle údajů třetí strany – sítě CryptoKitties Sales – bylo vychováno nebo vytvořeno téměř 50 000 koček. V jednu chvíli tvořila hra dokonce necelých 25 % všech transakcí s ethereem, což v síti způsobilo značné „dopravní zácpy“.

Opravdová hodnota hry CryptoKitties však nespočívá jen v obchodování a vytváření roztomilých virtuálních koček. Hráči mohou získat z hraní CryptoKitties značné profity. V této hře má každá kočka jedinečnou sadu atributů, přičemž ty nejvýjimečnější mohou být extrémně drahé. Je důležité si uvědomit, že hráči vlastní každou kočku, kterou vytvořili nebo koupili. Ty poté slouží jako tokenizovaný majetek – ERC721 token – který spolu s chytrým kontraktem jde do virtuální peněženky každého hráče.

Proto mají hráči CryptoKitties velký zájem na první implementaci tokenizace virtuálních aktiv, neboť ví, že nad nimi mají úplné vlastnictví. Koneckonců, hráči by neplatili stovky dolarů za virtuální meč, o který by mohli přijít v momentě, kdy vydavatel hry zbankrotuje. Stejně jako bitcoin, virtuální aktiva získaná přes blockchain hry jsou stálé a zůstávají v peněženkách hráčů, dokud nejsou vyměněny nebo prodány.

 „Blockchain hry“ se stanou dalším velkým žánrem herního průmyslu

Obliba CryptoKitties a koncept tokenizovaných virtuálních aktiv vydláždily cestu pro vytváření více blockchain her. Výsledkem tohoto konceptu je tudíž i vytvoření množství blockchain herních platforem.

Myšlenka, která zprvu přiměla Jareda Psigodu prodávat virtuální předměty americkým a evropským hráčům, ho nakonec dovedla k založení společnosti BitGuild, jedné z nejvíce inovativních blockchain herních platforem na trhu. Veřejné ICO společnosti bylo zahájeno v březnu, přičemž tým plánuje získat finance prodejem svého PLAT tokenu

„Kryptosvět mi připomíná herní ekonomiku. Myslím, že nejznámější jména kryptosvěta přišla z prostředí obchodování s herními předměty, protože tito lidé chápali koncept virtuálních tokenů majících reálnou hodnotu dřív než kdokoliv jiný,“ vysvětlil Psigoda. „Měli jsme nápad vytvořit platformu pro blockchain hry, a tak vznikl BitGuild.“

Proč hra CryptoKitties získala takovou popularitu? Protože kočky v ní hráči doopravdy vlastní. Navíc každá získaná slouží jako virtuální tokenizovaný majetek žijící v hráčově peněžence.

Aby pokročili v evoluci blockchain her, BitGuild platforma bude herním vývojářům umožňovat přímou implementaci blockchainu do každé hry a tokenizaci aktiv všech hráčů tím, že je umístí přímo do hráčovy peněženky. Díky této platformě budou moci hráči vlastnit každý svůj virtuální herní předmět, vytvářet je a také s nimi obchodovat.

Možnost jak tokenizovat, tak i obchodovat s virtuálními aktivy je hlavním důvodem, proč blockchain hry narušují miliardový herní průmysl. Proti jiným blockchain herním platformám lákajícím vývojáře k tokenizaci všech svých aktiv přes blockchain, BitGuild vytváří kompletně nové blockchain hry, které tokenizují vše a mají vlastní obchodní systém fungující přes blockchain.

První hra vytvořená na BitGuild platformě je očekávána na začátku května a bude nazvána BitGuild: The Game. Tato hra umožní uživatelům vytvářet avatary přes blockchain, které budou sloužit jako blockchainové verze jich samotných. Hráči budou moci sdílet své virtuální já s ostatními, zároveň budou všechny předměty tokenizovány, což umožní hráčům nakupovat, prodávat a vyměňovat své avatary s ostatními hráči skrz blockchain.

„Podle mého názoru jsou blockchain hry naprosto novým žánrem herního průmyslu – využívají chytrých kontraktů, mají tokenizovaná aktiva a poskytují otevřené obchodní systémy,“ uvedl Psigoda. „V současnosti je zde velký potenciál pro vytváření nových blockchain her a určitě bude zajímavé vidět, jak se budou věci dále vyvíjet.“

Newsletter