Americké výnosy obrátily k růstu. Dolar v lehkém zisku pod 1,0670 za euro. Koruna ve ztrátě nad 25,25 za euro.

Živý uhlík, vítěz inkubátoru České zemědělské univerzity, míří na trh

Koně patří kvůli svým nemocem mezi časté klienty zvěrolékařů. Odteď by to ale mohli mít jejich majitelé o něco jednodušší. Živý uhlík, projekt akademičky Denisy Tiché, pomáhá předcházet onemocnění trávicího traktu. Vynález, původně vznikající jako vedlejší produkt při spalování biomasy, tak může působit jako prevence.

Denisa Tichá zvítězila se svým projektem loni na podzim v soutěži Point One Pitchuj Startup, kterou pořádala Česká zemědělská univerzita. Porotci hlavní soutěže však nebyli jediní, kteří její projekt ocenili. Živý uhlík získal v konkurenci dalších projektů zaměřených především na udržitelnost, potravinářství či zemědělství také cenu diváků.

Tichá by chtěla na svoje vítězství navázat uvedením Živého uhlíku na trh, k čemuž by mělo dojít letos. Po rozjezdu v Česku by měl být uhlík k dispozici i na zahraničních trzích. Uvedení nového produktu s sebou přináší další výzvy, mezi něž patří i edukace potenciálních zákazníků – chovatelů koní. Tichá už v této oblasti působí, mimo jiné i svým blogem.

Skloubení byznysu a práce v akademickém prostředí může být zajímavá výzva. Podle Tiché je chybou, že mnoho jejích kolegů bádá o věcech, které zajímají zase jen další akademiky. Věda by se měla více popularizovat a užitečné vynálezy představovat lidem, kteří pro ně najdou využití. Jak lze skloubit akademickou a podnikatelskou kariéru? Jak vlastně Živý uhlík vzniká? Podívejte se na videorozhovor (3:30, s titulky) s Denisou Tichou, vítězkou soutěže Point One Pitchuj Startup.

Newsletter