Creative Business Cup se po dvouleté pauze vrátil. O vítězství v národním kole se utkaly také startupy Actijoy. Thriftigo a Bookcrushers. Ve videu pro Roklen24 jejich zástupci naznačují, o čem je jejich byznys. Národní kolo soutěže, kterou pořádá agentura CzechInvest, se konalo 25. září v plzeňském inkubátoru DEPO2015.
R24: Co Actijoy dělá?
Robert Hašek: Děláme chytré zařízení pro psy. První ze zařízení je activity tracker, takže něco jako Fitbit pro psy. Druhá část zařízení je sada chytrých misek, které informují o tom, jak moc jejich pes pije nebo žere.
R24: Jak pejskařům pomáháte?
Robert Hašek: Naše zařízení pomáhá lidem zjistit abnormality v chování jejich mazlíka, a tudíž dokážeme ve velmi brzké fázi poznat, když přichází nějaký problém.
R24: Proč je podle vás projekt Thriftigo důležitý?
Jana Moudrá: Projekt Thriftigo dává oblečení druhou šanci. Zaměřujeme se na second handy, zobrazujeme všechny second handy v okolí v mobilních aplikacích. Děláme to proto, že chceme ukazovat, co se dá dělat s oblečením, že je důležité přemýšlet o naší planetě, že můžeme oblečení dávat další šanci.
Tyto soutěže jsou pro nás důležité v tom, že se chceme dostat mezi největší množství lidí. Ukázat, že každý může nakupovat v second handu. I ten, co to v životě nikdy nevyzkoušel, že se tam dají najít hezké věci.
R24: Na co se zaměřuje vaše společnost Bookcrushes?
Vlaďka Závrská: Vyrábíme chytrý zápisník knih, říkáme mu Knihář. Je to pro všechny milovníky knih, kteří chtějí knihy nejenom číst, ale i s každou knihou růst a uchovat si svoje zážitky.