Šéfka HP v ČR a SR: Barva má prostě velký vliv na vnímání

,
18:24 • 23. srpna 2017

Tagy: Hewlett Packard

Inkoust není jen na tisk fotek v domácnosti. Právě naopak. Pomáhá firmám ušetřit nemalé náklady v každodenním provozu. Jeden z trendů, které tu vidíme je, že do byznysové sféry začíná pronikat i barva. Barva má prostě velký vliv na vnímání. Serveru Roklen24 to řekla šéfka české i slovenské pobočky HP Erika Lindauerová.

Jaká budoucnost podle Vás čeká inkoustové tiskárny? Kde najdou využití a jaká je jejich největší konkurence?

Inkoustová technologie má pro budoucnost velkou perspektivu. Inkoustové tiskárny začaly v uplynulých letech pronikat do byznysové sféry, kde se daří výrazně snížit náklady a zvýšit spolehlivost. Jeden z trendů, které tu vidíme je, že do byznysové sféry začíná pronikat i barva. Barva má prostě velký vliv na vnímání. Například když firma posílá fakturu, kde je barevně zvýrazněné datum splatnosti nebo další prvky, tak je prokázané, že se té firmě faktura zaplatí mnohem rychleji, než když je tisk celý černobílý.

Inkoustový tisk je využívaný nejen doma a v kancelářích. Velkoformátový tisk umožňuje obrovské možnosti v oblasti obalů, interiérových designových aplikací, velkonákladovém tisku (marketingové materiály, noviny, knihy, brožury), tisku fotografií a technické dokumentace. V neposlední řadě dala termální inkoustová technologie základy i 3D tisku, jehož buducnost nám otevírá velké možnosti.

V rozhovoru pro server Lupa.cz jste nazvala společnost HP „startupem s energií“, proč se takto označujete? HP má přeci jen ke startupu daleko.

Rozdělením Hewlett-Packard Company v roce 2015 vzniklo HP jako nová menší, flexibilnější, inovativnější společnost. Všichni její zakladatelé, tedy zaměstnanci, vstupovali do této změny s odhodláním, energií a motivací hodnou budování něčeho nového a velkého. Proto ten startupový duch a srdce. Samozřejmě jsme si se sebou do vínku přinesli všechny už doposud nabyté zkušenosti z našeho dlouholetého působení v oblasti tisku a osobních počítačů.

Jak se za poslední rok firmě dařilo?

I v druhém kvartálu se společnosti dařilo a dosáhla růstu v obou kategoriích (osobní počítače a tisk). Obrat společnosti za druhý kvartál dosáhl hodnoty 12,4 miliardy USD, provozní zisk pak 0,9 miliardy USD. Čistý zisk připadající na jednu akcii činil 0,4 dolaru. Jsme jedničkou na trhu jak v oblasti printingu, tak i v oblasti osobních počítačů a to nejen celosvětově, ale i na našem „československém“ trhu.

Trh s elektronikou je vysoce konkurenční. Jak vnímáte konkurenci?

Naším posláním je zlepšovat život lidí skrz zařízení a služby HP. Neustále se snažíme zlepšovat a poskytovat tak kvalitnější zážitek našim zákazníkům. Celosvětový prodej PC dle posledních čísel firmy IDC v letošním druhém kvartále poklesl o 3,3 procenta. HP navzdory tomuto nepříznivému vývoji rostlo o více než šest procent a upevnilo si svoje prvenství v tomto segmentu. V tržním podílu jsme zvýšili náskok před naším největším konkurentem na rozdíl 2,2 procenta.

V oblasti tiskáren posílilo HP v druhém kvartálu své už tradiční prvenství na 38,5 procenta. Celosvětově trh s tiskárnami rostl mírně nad dvě procenta, přičemž inkoustové tiskárny rostly rychleji než laserové. Nárůst prodeje inkoustových zařízení je ovlivněný zvýšeným zájmem právě o tuto technologii, v níž zákazníci našli výhody v podobě rychlosti a cenové efektivitě tisku. Inkoust tak není jen na tisk fotek v domácnosti. Právě naopak – pomáhá firmám ušetřit nemalé náklady v každodenním provozu.

Nedávno jste představili kampaň, jejíž ambassadorkou je topmodelka Táňa Gregor Brzobohatá. Co vás vedlo právě ke spojení s Taťáňou a její nadací Krása pomoci?

Lehké zařízení si našlo místo i v kabelkách. HP si proto vybralo pro své prémiové produkty za ambasadorku právě Taťánu, a tím propojuje krásu s funkčním designem. Kampaň s Nadací Taťány má i další logické propojení. HP je firma, která si uvědomuje společenskou odpovědnost a aktivně pracuje na různých projektech pro zlepšování společenského života, ať už jde o dobrovolnické aktivity v různých sférách anebo v otázce odpovědnosti vůči životnímu prostředí.

Jaká je filozofie společnosti HP?

Naším operačním systémem je claim “keep reinventing”. Inspirujeme se tím ve všem, co děláme. Od lidí, kteří u nás pracují, z interakcí mezi kolegy, partnery i zákazníky. Proto směřujeme k tomu, abychom vytvářeli, zkoumali a rozvíjeli sami sebe a technologie tak, aby lidé v oboru, komunity i jednotlivci mohli dělat totéž. Naší vizí je vytvářet technologie, které vytváří lepší život pro všechny a všude. Jsme tu proto, abychom poskytli správné technologie jednotlivcům, rodinách, firmám a komunitám podle toho, co je pro ně důležité.

V HP jste od roku 1997, mohla byste popsat mezníky své kariéry?

V srpnu 1997 jsem nastoupila do HP na pozici produktový manager pro tiskárny pro slovenský trh. HP SK mělo do té doby jen čtyři zaměstnance a bylo fajn pracovat v malém kolektivu. Později, v roce 2002, kdy HP koupilo společnost Compaq, jsem se stala členkou boardu a vedla jsem divizi tiskáren na Slovensku. Spojení dvou takových velkých společností s různými firemními kulturami byla velmi zajímavá a poučná zkušenost.

V roce 2008 mi přibyla k odpovědnosti i Česká republika. Je zajímavé, že i navzdory naší společné historii, je tolik rozdílů na těchto dvou trzích. V roce 2012, kdy jsme v HP vytvořili novou divizi, která spojila segment tiskových řešení a osobních počítačů, jsem se stala Ředitelkou divize osobních počítačů a tiskových systémů. Od roku 2015, kdy vznikla společnost HP Inc. jsem generální ředitelkou HP Inc. pro CZ a SK.

Doporučila byste ženám kariéru v IT? Jakou cestou by se měly vydat?

Určitě. IT je dnes neodmyslitelnou součástí všeho – soukromí, spotřeby, dopravy, výroby, vývoje, filmu, výzkumu, každodenní práce. Každý si tam určitě najde něco, co ho bude bavit a naplňovat. Je to rostoucí segment, který bude mít stále větší váhu a není třeba se toho obávat. 

Erika Lindauerová (45) – vystudovala Fakultu přírodních věd na Univerzitě Komenského v Bratislavě. Prakticky celou kariéru se věnuje oblasti informačních technologií. Začínala ve společnosti CHS Slovakia, v roce 1997 nastoupila do HP. Ze řadových obchodních pozic se postupně vypracovala na šéfku divize tisku, vedoucí produktové divize a po rozdělení společnosti HP vede společnost HP Inc v ČR a SR. Je vdaná, má dvě děti a ve volném čase ráda cestuje a potápí se. Společnost Hewlett – Packard měla dříve příliš velký záběr a naše priority nebyly vždycky prioritami celé firmy. Rozdělení umožňuje firmě posouvat se dopředu mnohem rychleji.


Přejít na diskusi

Top zprávy




Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.