Konec úřednické éry. Lidi nahradí roboti

Ať už jde o smrtelnou otevírací dobu či o milý a vstřícný přístup zaměstnanců, styk s úřady obvykle nebývá příjemnou záležitostí. To vše by se ale v dohledné době mohlo změnit. Jako jedno z prvních na tom pracuje místní zastupitelstvo v severním Londýně, které chce úředníky nahradit umělou inteligencí.

 Úřednická revoluce se začíná rýsovat v Enfieldu, kde se do chodu úřadu bude aplikovat Amelie, systém umělé inteligence vytvořený společností IPsoft. Hlavní role této inovace bude spočívat v navigaci lidí, kteří navštíví webové stránky instituce, stejně tak bude pracovat jako pomoc při vyplňování různých žádostí, jež bude následně i ověřovat.

Velká investiční transformace aneb ke komu utíkají boháči

Úřad slouží celkem 330 tisícům Londýňanům a patří v rámci britského hlavního města k těm největším. Měsíčně musejí úředníci vyřídit zhruba 55 tisíc telefonátů, 5 tisíc osobních schůzek a více jak 100 tisíc návštěv webových stránek. „Akční“ Amelie by ve svém plném nasazení měla úředníkům odlehčit jejich práci, aby tak byli schopni řešit především ty věci, ke kterým je stále potřeba lidská síla.

„Uvidíme, jak bude Amelie schopná obsloužit naše zákazníky,“ řekl pro server CNBC James Rolfe, ředitel odboru financí, zdrojů a zákaznických služeb. „Její činnost bude nejprve zahrnovat zákaznickou podporu, což bude obsahovat navigaci úřadem, stejně tak i webovými stránkami. Později ji pak zařadíme do interního procesu, aby se naši zaměstnanci mohli věnovat práci s větší přidanou hodnotou.“

Od umělé inteligence si Rolfe slibuje zrychlení celého úřadu, ale především jeho přístupnost 24 hodin denně¨, 7 dní v týdnu. Co se týče samotného použití systému Amelie, jde o vůbec první případ jeho zavedení v rámci veřejného sektoru. Ještě před tím byl použit jako agent IT service desku, rovněž i jako hypoteční makléř v několika bankách.

 

Newsletter